Aspiranţilor la vize SUA li se transmite că le cresc şansele dacă au legături puternice cu România

"Nu veni cu căţelul şi purcelul la interviu.Demonstrează doar că sunt importanţi pentru tine" şi "Dacă te leagă lucruri importante de România, ai şanse mari să obţii viza de SUA" sunt sloganurile campaniei MAE şi Ambasadei SUA pentru popularizarea condiţiilor de obţinere a vizei pentru Statele Unite

Urmărește
259 afișări
Imaginea articolului Aspiranţilor la vize SUA li se transmite că le cresc şansele dacă au legături puternice cu România

Aspiranţilor la vize SUA li se transmite că le cresc şansele dacă au legături puternice cu România (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

Banner-ul, care va fi promovat de MAE prin intermediul mai multor instituţii media partenere ale proiectului, prezintă o persoană care merge trăgând în urma sa un purcel şi un căţel, legaţi cu o sfoară. "Nu veni cu căţelul şi purcelul la interviu. Demonstrează doar că sunt importanţi pentru tine" este principalul slogan al bannerului, realizat gratuit de o firmă. Cel de-al doilea slogan este: "Dacă te leagă lucruri importante de România, ai şanse mari să obţii viza de SUA".

Trimiterea este făcută la faptul că, potrivit dispoziţiilor legislaţiei americane, "toţi solicitanţii de viză temporară sunt consideraţi potenţiali imigranţi până când, în momentul solicitării vizei, aceştia demonstrează ofiţerului consular că nu au intenţia să emigreze în SUA".

Astfel, conform legii americane, solicitantul de viză este cel responsabil să demonstreze că nu are intenţia de a emigra în Statele Unite ale Americii. Solicitantul de viză poate demonstra intenţia de a nu emigra în SUA prin aşa-numitele legături puternice cu alt stat decât SUA. "Legăturile puternice" sunt acele elemente care leagă un cetăţean de ţara de reşedinţă. Ele includ proprietăţile imobiliare sau mobiliare, legăturile de familie, locul de muncă, educaţia şi altele, neexistând o listă exhaustivă de asemenea legături. Personalul consular evaluează fiecare caz, luând în considerare factorii sociali, profesionali, familiali. Singurul moment în care solicitantul de viză îşi poate demonstra "legăturile puternice" cu statul de reşedinţă este interviul cu ofiţerul consular american.

Prezentă la eveniment, Oana Marinescu, director general al Direcţiei de Comunicare şi Diplomaţie Publică, a precizat că banner-ul va fi preluat de 20 de instituţii media, dar şi de prefecturile din toată ţara, de ambasada şi de consulatele României din SUA. Alături de banner va fi folosit un clip de promovare.

"Pe canalul Youtube al MAE vom difuza clipul de campanie. Acest clip a fost organizat cu sprijinul Ministerului de Interne şi, datorită acordului pe care l-am obţinut de la CNA pentru difuzare în regim de utilitate publică, vom difuza acest clip şi pe televiziunile din România - desigur acele televiziuni care vor accepta să intre în parteneriat cu noi în acest proiect", a spus ea.

Marinescu a spus că există de asemenea un clip audio realizat de RRA şi care va fi propus celorlalte posturi de radio "în regim de interes public".

"Pe contul de twitter al MAE, care are destul de mulţi fani, vom posta în mod regulat informaţie relevantă pentru cei care vor să obţină viză pentru a merge în SUA", a mai spus Oana Marinescu.

Oicialul MAE a mai spus că Ministerul îşi propune să realizeze o comunicare directă cu comunitatea românească din Statele Unite, "plecând de la premisa că un număr important de cetăţeni care doresc să plece temporar în Statele Unite au contacte în SUA".

MAE susţine că nu a cheltuit niciun ban din bugetul public pentru realizarea acestei campanii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici