Aspire Academy Teachers - Dascălii ce învaţă despre inteligenţa socială: Dincolo de metodă, e o viziune

Aspire Academy Teachers, un modul intensiv pentru pedagogi, a dat startul cursurilor pentru 45 de profesori din ţară, aceştia fiind formaţi de către traineri internaţionali. Beneficiarii îşi vor aprofunda cunoştinţele în inteligenţa socială, iar ulterior vor folosi metodele în şcoli.

Urmărește
1530 afișări
Imaginea articolului Aspire Academy Teachers - Dascălii ce învaţă despre inteligenţa socială: Dincolo de metodă, e o viziune

Aspire Academy Teachers-Dascălii ce învaţă despre inteligenţa socială:Dincolo de metodă, e o viziune

“Anul acesta Academia Aspire Teachers aduce toată experienţa celorlalte ediţii, o agendă centrată pe tematica Inteligenţa Emoţionala ca parte a competenţelor de care elevii vor avea nevoie când vor intra în câmpul muncii şi o nouă generaţie de profesori şi învăţători pasionaţi şi motivaţi de învăţare continuă. Vor fi o serie de sesiuni şi traininguri prin care cadrele didactice vor aprofunda tema inteligenţei emoţionale şi sociale şi vor afla metode prin care o pot aplica la clasă. Punem accent pe Project Based Learning şi Design Thinking ca metode prin care cadrele didactice pot regândi actul educaţional şi dezvolta noi competenţe în elevi, competenţe atât de necesare având în vedere evoluţia pieţei muncii”, a declarat pentru MEDIAFAX, Cofondatorul Aspire Teachers, Ruxandra Manea.

Ruxandra Manea precizează că Academia Aspire Teachers aduce alături profesori şi învăţători pasionaţi de educaţie şi dornici să se perfecţioneze şi să aducă elevilor cele mai inovatoare practici pedagogice.

“În cadrul comunităţii se desfăşoară o serie de evenimente şi caravane menite să încurajeze dezvoltare de curriculum axate pe competenţele viitorului, schimbul de practici între profesori care fac lucrurile diferit la clasă şi să răspundă prin tehnici inovatoare nevoii de învăţare pe tot parcursul vieţii profesionale a cadrelor didactice”, a mai adăugat Ruxandra Manea.

Trainerii şi mentorii internaţionali susţin că prin activităţi interactive, profesorii ar putea să-i înţeleagă mai bine pe elevi, iar înţelegerea inteligenţei emoţionale este cheia motivării copiilor.

“Înţelegerea inteligenţei emoţionale este cheia motivării şi a înţelegerii elevilor noştri. Inteligenţa emoţională este fundamentul pe care se formează modul prin care se vor rezolva problemele, viitorul celor care gândesc critic. Să înţelegem elevii în totalitatea lor ca persoane, asta înseamnă inteligenţa emoţională. Acest lucru le va provoca empatie reciprocă şi le va da încredere şi rezilienţă”, a declarat pentru MEDIAFAX, trainerul american Doug Mader.

În cadrul academiei, Mader le-a recomandat participanţilor unele metode pe care le utilizează profesorii americani.

“Profesorii români sunt talentaţi şi foarte muncitori. Nu aş spune niciodată că metodele americane sunt mai bune. Cred că putem învăţa unii de la alţii. Dacă ne putem ajuta unii pe alţii în ceea ce priveşte lecţiile, vom avea o clasă, o şcoală, apoi o singură naţiune în acelaşi timp. Cred ce ne putem ajuta reciproc să implementăm inteligenţa emoţională în clasă, ceea ce ne ajută să ne concentrăm asupra elevului, ca întreg. În acelaşi timp, putem folosi inteligenţa emoţională ca pe o bază pe care putem clădi şi implementa design thinking, ceea ce va duce la crearea unor lecţii provocatoare, care îi implică real pe elevi”, a mai adăugat Doug Mader.

Unul dintre participanţii la Aspire Academy Teachers este Daniel Milencovici, profesor de Educaţie Muzicală la Liceul Teoretic Jean Louis Calderon din Timişoara. Milencovici spune că s-a înscris în cadrul programului pentru că şi-a dorit să înveţe noi tehnici prin care să-şi cunoască elevii.

“Îmi doream să particip la un astfel de curs deoarece simţeam nevoia de evoluţie a propriei fiinţe din toate punctele de vedere. Îmi doream să fiu acel profesor care să aplice metode moderne la clasă şi eram sigur că le voi învăţa de la oamenii cu experienţă cum vor fi la Aspire. Metoda Design Thinking for Learning a fost fascinantă. Spun asta pentru că dincolo de o metodă, eu am văzut o viziune care poate să-şi pună amprenta asupra copiilor şi care duce la dezvoltarea mai multor competenţe. În acelaşi timp face apel la aptitudinile copilului, la valorile în care crede şi la transmiterea acestora mai departe”, a declarat, pentru MEDIAFAX, participantul Daniel Milencovici.

Milencovici susţine că în urma participării la cursurile Academiei intenţionează să înfiinţeze un club de cercetare şi dezvoltare prin muzică.

“Cu siguranţă, momentul organizatoric al unei lecţii îl voi înlocui, din septembrie, cu exerciţii specifice de dezvoltare personală pe care le-am învăţat la Aspire. Metodele studiate vor fi aplicate în cadrul orelor mele, deoarece le văd ca pe o ancoră esenţială pentru dezvoltarea copilului ca lider. Este important ca să înveţe să fie independent, să cultive importanţa stării de bine şi binefacere în viaţa sa şi comunitate, iar mai presus de toate, aceste tehnici formează caracterul şi personalitatea copilului, dându-i încredere în ceea ce face şi îmbunătăţindu-i stima de sine”, a mai adăugat participantul.

O altă participantă este Liliana Olăraşu, profesoară de matematică în cadrul Gimnaziului “Vasile Conta” din Iaşi. Olăraşu susţine că participarea la Aspire Teachers este o provocare de la care a învăţat multe lucruri pe care le va implementa la ore cu elevii.

“Mi se pare foarte potrivită metoda Design Thinking în proiectele în folosul comunităţii pe care le realizez cu elevii mei în clubul din şcoală. Am realizat mai mult cât de important este să avem elevi „inteligenţi emoţional”, care să vină fericiţi la şcoală şi mi-am propus să aplic la orele de dirigenţie şi nu numai, tehnici de dezvoltare a inteligenţei emoţionale pe care le-am experimentat la Aspire Teachers. De asemenea, workshopul de Leadership îmi va fi de folos în relaţia cu părinţii elevilor, cu colegii mei şi cu mine însămi”, a declarat participanta Liliana Olăraşu.

23 de învăţători şi 26 de profesori din şcolile primare, atât din mediul urban cât şi din cel rural au fost selectaţi pentru a participa la program, iar ca o noutate, anul acesta, au fost acceptaţi şi profesori din şcolile vocaţionale.

"Aspire for Teachers crede cu tărie că educaţia este cel mai de preţ, dar oferit tinerilor şi că profesorii sunt vectori de schimbare şi performanţă în societatea românească. Astfel, dezvoltăm cel mai aplicat program pedagogic din Romania pentru profesorii şi invăţătorii din sistemul public, alături de o comunitate de pedagogi de valoare. Ne axăm pe dezvoltarea a opt skilluri de bază pentru tineri cerute de piaţa muncii în 2030, prin alcătuirea de curricule şi programe de formare pentru pedagogi”, au spus organizatorii.

Academia Aspire este modulul pedagogic intensiv anual prin care sunt profesorilor participanţi le sunt dezvoltate competenţele pedagogice inovatoare. În cei trei ani de activitate, Aspire for Teachers a adunat o comunitate de peste 150 de profesori şi învăţători alumni cu impact direct asupra a 6300 de elevi şi peste o mie de cadre didactice.

Cea de-a treia ediţie a Academiei Aspire Teachers se desfăşoară în perioada 26-31 August.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici