Autocarul care s-a răsturnat în Muntenegru, un Neoplan Tourliner, fabricat în 2005-2007

Autocarul care s-a răsturnat în Muntenegru, în cea mai mare tragedie din turism, în urma căreia 19 români care mergeau în vacanţă şi-au pierdut viaţa, aparţine familiei Grigore, ce administrează două companii în turism, şi este un autocar Neoplan Tourliner, fabricat în 2005-2007, potrivit ZF.

Urmărește
7051 afișări
Imaginea articolului Autocarul care s-a răsturnat în Muntenegru, un Neoplan Tourliner, fabricat în 2005-2007

Autocarul care s-a răsturnat în Muntenegru, un Neoplan Tourliner, fabricat în 2005-2007

Gregory Tour Serv, firma deţinută de familia Grigore (Iuliana Mihaela Grigore şi Ştefan Grigore), are afaceri de 5,7 milioane de lei (1,3 mil. euro) şi pierderi de 515.000 lei (circa 119.000 euro), la un număr de opt angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Oficialii companiei nu au putut fi contactaţi. Firma are ca obiect de activitate activităţi touroperatoare.

Cea de-a doua firmă, Gregory Tour Holiday, este deţinută de Viorica Ioana Grigore, 42 de ani, născută în Braşov. Administratorul firmei, aşa cum apare la Registrul Comerţului, este Grigore Mihaela Iuliana, acţionar la Gregory Tour Serv. Firma a raportat în 2011 o cifră de afaceri de 39.000 de lei (8.700 de euro) şi un profit de 943 de lei (211 euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. La numărul de salariaţi nu apare nicio informaţie, scrie ZF.

Conform aceleiaşi surse, firma Gregory Tour, care a închiriat autocarul agenţiei de turism Mareea pentru realizarea unui circuit cultural, are o flotă de şase autocare: un microbuz Iveco (an de fabricaţie 2006-2007), cu 17 locuri, un Temsa Opalin, (an de fabricaţie 2007-2008), cu 34 de locuri, un Iveco Irisbus (an de fabricaţie 2008), cu 49 de locuri, un MAN Lion’s Coach (an fabricaţie 2006), cu 49 de locuri, un City Liner (an fabricaţie 2008), cu 49 de locuri şi autocarul Neoplan Tourliner (an fabricaţie 2005-2007), cu 49 de locuri.

Autocarul, cu 47 de persoane, care s-a răsturnat în Muntengru aparţinea firmei Gregory Tour. Este vorba despre un autocar Neoplan Tourliner, cu o capacitate de 49 plus două locuri, potrivit datelor de pe site-ul companiei.

La an de fabricaţie figurează perioada 2005-2007. Autocarul avea ca dotări scaune rabatabile, minibar, sistem audio cu microfon, frigider, toaletă, DVD, potrivit descrierii de pe site-ul companiei Gregory Tour, care are şi licenţă de turism. Tariful practicat pe curse interne era de 3,6 lei/km plus TVA, pentru minimum 250 de kilometri pe zi, iar pe rute extrne de 1,1 euro pe kilometru pentru minimum 300 de kilometri pe zi. Cu acest autocar se făcea şi transferul la aeroport.

Pasagerii aflaţi în autocarul care s-a răsturnat în Muntengru se aflau într-un circuit cultural, ce includea opt nopţi de cazare. Preţul acestui pachet de vacanţă începea de la 389 de euro, cu loc de cazare într-o cameră dublă, potrivit datelor de pe site-ul agenţiei Mareea, organizatoarea acestui circuit.

Conform ZF, oferta era prezentată astfel: Circuit autocar Muntenegru –Budva. Preţul include transport cu autocar modern, clasificat minim două stele, opt nopţi de cazare cu mic dejun în hoteluri de două şi trei stele, şase cine, vizite cuprinse în program, ghid însoţitor din partea agenţiei pe traseu (însoţitorul nu are dreptul de-a oferi explicaţii la obiectivele turistice din străinătate). Preţul nu include asigurări (medicală şi storno), intrările la obiective şi serviciile de ghizi locali, excursiile şi vizitele opţionale (minim 30 de participanţi), Cetinje (10 euro/persoană), croazieră în golful Boka (35 euro/persoană).

Aşezarea în autocar s-a făcut strict în ordinea înscrierilor, potrivit datelor de pe site-ul Mareea.

Marius Usturoiu, directorul Mareea Travel, a precizat, pentru MEDIAFAX, că responsabilitatea pentru pagubele produse în urma accidentului din Muntenegru aparţine transportatorului, Gregory Tour, conform contractului încheiat de acesta cu agenţia de turism.

Una dintre prevederile contractului încheiat de Gregoy Tour, operatorul autocarului implicat în accidentul din Muntenegru, şi Mareea Travel, agenţia care a organizat circuitul turistic, este că transportatorul este responsabil, în condiţiile legii, de toate pagubele produse beneficiarului (Marrea, n.r.) incluzând vătămarea corporală sau decesul pasagerilor, precum şi pagube produse bunurilor acestora, din vina transportatorului sau a persoanelor pentru care e ţinut responsabil, inclusiv conducătorii auto, a declarat pentru MEDIAFAX Marius Usturoiu.

Un autocar cu turişti români s-a răsturnat într-o prăpastie din Muntenegru, iar numărul persoanelor decedate ca urmare a accidentului a crescut la 18, conform datelor MAE, sau la 19, potrivit ultimelor informaţii din presă.

Accidentul s-a produs la Grlo, pe o şosea dintr-o regiune montană la 30 de kilometri nord de Podgoriţa, capitala Muntenegrului.

Unul dintre pasagerii accidentaţi în Muntenegru a declarat, pentru Ştirile Pro TV, că în momentul producerii accidentului şoferul era într-o depăşire la intrarea într-un viaduct şi deşi limita de viteză era de 50 km/oră, el avea în jur de 90 km/oră.

Marius Usturoiu a mai precizat, pentru MEDIAFAX, că în autocarul, operat de Gregory Tour, care s-a prăbuşit într-o prăpastie în Muntenegru se aflau 47 de persoane, cetăţeni români, între care un minor.

El a relatat că era vorba despre un circuit turistic în Muntenegru şi Croaţia de şase zile. Turiştii au plecat sâmbătă dimineaţă din Bucureşti, autocarul oprindu-se la Piteşti, Sibiu, Arad şi Timişoara, înainte de a ieşi din ţară.

Sâmbătă seară turiştii au ajuns la Belgrad, unde au înnoptat, iar duminică dimineaţă au plecat mai departe în circuit.

Usturoiu a mai declarat că agenţia sa a mai lucrat cu Gregory Tour, care operează pe numeroase circuite, şi că nu a existat nicio problemă până acum. El a spus că nici transportatorul nu îşi explică cum s-a produs accidentul, susţinând că autocarul şi şoferii erau în cea mai bună stare.

Directorul firmei de transport Gregory Tour, Ştefan Grigore, care opera autocarul prăbuşit în Muntenegru, spune că autovehiculul avea toate verificările tehnice la zi, iar şoferii aveau experienţă de cel puţin 10 ani, fără vreun incident până acum.

El a mai spus că firma face acest traseu din Muntenegru de cel puţin şapte - opt ori anual, iar unul dintre şoferii de pe autocarul respectiv a făcut acest traseu de 20 de ori.

De asemenea, autocarul avea toate verificările tehnice făcute, nefiind semnalată nicio problemă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici