Autorităţile, luate cu asalt: Un cetăţean a trimis aproape 17.000 de petiţii într-un an

  • Aproximativ 300.000 de petiţii au fost gestionate la nivelul MAI în 2022.
  • Un cetăţean a trimis, într-un singur an, aproape 17.000 de petiţii pe acelaşi subiect.
  • Un domn care, în opinia sa, este urmaşul direct al unui domnitor al Moldovei, cere întreaga regiune istorică a Moldovei.
Urmărește
414 afișări
Imaginea articolului Autorităţile, luate cu asalt: Un cetăţean a trimis aproape 17.000 de petiţii într-un an

Autorităţile, luate cu asalt: Un cetăţean a trimis aproape 17.000 de petiţii într-un an

„Anul trecut, Direcţia Secretariat General din cadrul Aparatului Central al Ministerului Afacerilor Interne a primit şi gestionat 13.529 de petiţii. Cetăţenii au transmis preponderent petiţii în format electronic, fie prin intermediul formularelor de pe site-ul instituţiei, fie prin intermediul poştei electronice. În ceea ce priveşte modul de soluţionare a petiţiilor, 91,5% au fost gestionate de structuri din Ministerul Afacerilor Interne (inclusiv din Aparatul Central al instituţiei, precum Corpul de Control al Ministrului, Direcţia Generală Management Resurse Umane, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă şi Direcţia Medicală), restul fiind redirecţionate către alte instituţii. Activitatea de relaţii cu publicul a inclus şi activitatea de consiliere a cetăţenilor, care s-a desfăşurat prin intermediul operatorilor care deservesc linia telefonică gratuită a Ministerului Afacerilor Interne – 0800 800 624 , care poate fi apelată, în fiecare zi lucrătoare, în intervalul orar 08.00-20.00. Linia TEL-VERDE este destinată informării, consilierii şi semnalării unor aspecte care nu sunt urgente, pe domeniul de competenţă al Ministerului Afacerilor Interne. În anul 2022 au fost primite 1.769 de apeluri. De asemenea, ofiţerii din cadrul Serviciului Relaţii cu Publicul au consiliat un număr de 295 persoane care s-au prezentat la sediul instituţiei”, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Afacerilor Interne.

Principalele categorii de solicitări ale cetăţenilor sau organizaţiilor legal constituite au vizat comiterea unor infracţiuni contra persoanei sau patrimoniului, tulburarea ordinii şi liniştii publice, cereri de punere în posesie şi de emitere a unor titluri de proprietate, cererile de încadrări, reîncadrări etc.

„Au existat şi numeroase situaţii de transmitere a sute de petiţii cu privire la aspecte verificate deja şi pentru care s-a transmis răspuns, formularea unor cereri bizare sau ilogice, apelarea frecventă a liniei telefonice Tel-Verde cu aceleaşi aspecte şi la care s-a oferit deja răspuns. Spre exemplu un cetăţean a transmis, în decursul unui singur an, Ministerului Afacerilor Interne şi instituţiei prefectului din judeţul Argeş 16.900 de petiţii referitoare la aceleaşi subiect. Din categoria cererilor bizare, exemplificăm: solicitările transmise de un domn care, în opinia sa, este urmaşul direct al unui domnitor al Moldovei şi, pe cale de consecinţă, întreaga regiune istorică a Moldovei trebuie să îi revină, cazul unei persoane care susţine că nu recunoaşte autoritatea statului român şi foloseşte pentru identificare o şuviţă de păr şi amprenta unui deget, un cetăţean a transmis mai multe petiţii prin care a semnalat posibile disfuncţionalităţi la nivelul unor structuri ale MAI, iar ulterior, a anunţat că şi-a dat demisia din funcţia pe care a îndeplinit-o în cadrul MAI şi a solicitat virarea sumei de bani corespunzătoare salariului primit în această perioadă pentru muncă prestată, deşi în realitate nu a fost încadrat niciodată în instituţia noastră”, se menţionează în comunicat.

Anul trecut, la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei Române au fost înregistrate şi gestionate aproximativ 260.000 de petiţii.

Poliţia de Frontieră Română a gestionat, în 2022, 7.924 de petiţii, numărul acestora fiind mai mic cu 54.4% comparativ cu anul anterior ca urmare a încetării măsurilor dispuse în contextul pandemiei. 98,6% dintre petiţiile depuse anul trecut se refereau la condiţiile de trecere a frontierei de stat a României.

De asemenea, la linia telefonică ”9590” au fost primite peste 64.700 apeluri, apelanţii fiind consiliaţi pe probleme ce au vizat regimul frontierei de stat, regimul străinilor în România, condiţiile de călătorie etc.

În 2022, la nivelul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă au fost înregistrate 7.403 petiţii, iar la nivelul Jandarmeriei Române au fost primite şi gestionate 4.692 petiţii.

De asemenea, Direcţia Generală Anticorupţie a înregistrat, anul trecut, 3.076 de petiţii, iar Inspectoratul General pentru Imigrări a gestionat peste 2.620 de petiţii.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
petiţii,
mai,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici