Autorizare eronată, deficienţe de comunicare - cauzele accidentului de la Otopeni
Autorizarea eronată în rulajul aeronavei fără a fi asigurată eliberarea pistei, întreruperea mare în activitatea de control al traficului, deficienţa comunicării în vederea eliberării pistei sunt cauze ale accidentului produs, la sfârşitul lui 2007, pe Aeroportul Henri Coandă.
Autorizare eronată a decolării, deficienţe de comunicare - cauzele accidentului de la Otopeni
Preşedintele Comisiei de anchetă a Ministerului Transporturilor, Mircea Ciucă, a prezentat, marţi, într-o conferinţă de presă, rezultatele finale privind Investigaţia Tehnică a accidentului produs în data de 30.12.2007 pe Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" Bucureşti-Otopeni, în care a fost implicată o aeronavă de tip B737-300, înmatriculată YR-BGC, aparţinând operatorului aerian Tarom.
Potrivit lui Ciucă, rezultatele controlului au indicat că a fost vorba de o eroare umană, că nu s-au respectat întocmai nişte proceduri aplicabile în cazuri de vizibilitate redusă. Mircea Ciucă a precizat că există şi prevederi neclare în regulamentele de zbor şi că în acest caz sancţiunile vor fi aplicate de instituţiile implicate în incident.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Burduja afirmă că preluarea E.ON România de către compania maghiară MVM ar putea fi blocată din motive de securitate: „Nu vom permite gazului rusesc să intre în ţară”
-
Bursă. Statul român ia în considerare posibilitatea de a reveni ca acţionar majoritar al grupului Electrica
-
Vicepremierul Poloniei anunţă că a identificat un grup rus care ar fi urmărit să influenţeze alegerile prezidenţiale
De asemenea, el a afirmat că aeronava implicată în accident este complet distrusă.
În urmă cu aproape două săptămâni, Comisia de anchetă a trimis rezultatele raportului tuturor părţilor, pentru a-şi formula obiecţiile.
Directorul de comunicare al societăţii UTI, Lucia Urdăreanu, declara atunci că, după ce a citit raportul finalizat de Ministerul Transporturilor, este de acord cu concluziile, cauzele şi recomandările prezentate în acest document. UTI este firma care asigura întreţinerea pistei şi a cărei maşină a fost acroşată în 30 decembrie de avionul Boeing 737 pe Aeroportul "Henri Coandă.
Directorul Direcţiei Investigaţii Transport Aerian, Mircea Ciucă, a prezentat, în 31 decembrie 2007, Raportul preliminar referitor la acest incident, precizând că la ora 10.49 echipa de întreţinere a sistemului de iluminare a contactat Turnul de control pentru a obţine aprobarea de lucru, la ora 10.59.47 Turnul de control a cerut echipei de balizaj să elibereze pista, iar la 11.08.46 echipa de balizaj a fost reautorizată să reintre pe pistă.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO