Autorizare eronată, deficienţe de comunicare – cauzele accidentului de la Otopeni
Preşedintele Comisiei de anchetă a Ministerului Transporturilor, Mircea Ciucă, a prezentat, marţi, într-o conferinţă de presă, rezultatele finale privind Investigaţia Tehnică a accidentului produs în data de 30.12.2007 pe Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" Bucureşti-Otopeni, în care a fost implicată o aeronavă de tip B737-300, înmatriculată YR-BGC, aparţinând operatorului aerian Tarom.
Potrivit lui Ciucă, rezultatele controlului au indicat că a fost vorba de o eroare umană, că nu s-au respectat întocmai nişte proceduri aplicabile în cazuri de vizibilitate redusă. Mircea Ciucă a precizat că există şi prevederi neclare în regulamentele de zbor şi că în acest caz sancţiunile vor fi aplicate de instituţiile implicate în incident.
De asemenea, el a afirmat că aeronava implicată în accident este complet distrusă.
În urmă cu aproape două săptămâni, Comisia de anchetă a trimis rezultatele raportului tuturor părţilor, pentru a-şi formula obiecţiile.
Directorul de comunicare al societăţii UTI, Lucia Urdăreanu, declara atunci că, după ce a citit raportul finalizat de Ministerul Transporturilor, este de acord cu concluziile, cauzele şi recomandările prezentate în acest document. UTI este firma care asigura întreţinerea pistei şi a cărei maşină a fost acroşată în 30 decembrie de avionul Boeing 737 pe Aeroportul "Henri Coandă.
Directorul Direcţiei Investigaţii Transport Aerian, Mircea Ciucă, a prezentat, în 31 decembrie 2007, Raportul preliminar referitor la acest incident, precizând că la ora 10.49 echipa de întreţinere a sistemului de iluminare a contactat Turnul de control pentru a obţine aprobarea de lucru, la ora 10.59.47 Turnul de control a cerut echipei de balizaj să elibereze pista, iar la 11.08.46 echipa de balizaj a fost reautorizată să reintre pe pistă.