Autostrada suspendată a lui Oprescu se transformă în drum expres

O delegaţie chineză va veni la Bucureşti în perioada următoare pentru stabilirea unui calendar de lucru pentru mai multe proiecte, unul dintre ele referindu-se la autostrada suspendată care se va numi drum expres, a declarat, miercuri, edilul Capitalei, Sorin Oprescu.

Urmărește
366 afișări
Imaginea articolului Autostrada suspendată a lui Oprescu se transformă în drum expres

Autostrada suspendată a lui Oprescu se transformă în drum expres (Imagine: Gândul)

"Cu ocazia vizitei în China (2 - 6 martie - n.r.) am stabilit măsuri concrete şi un calendar de lucru pe termen scurt, mediu şi lung împreună cu cele mai mari companii chineze, respectiv Beijing Municipal Construction Group, Shanghai Construction Group, China Communications Construction Company, inclusiv cu Banca de Dezvoltare a Chinei", a spus Sorin Oprescu, într-o conferinţă de presă.

El a menţionat că domeniile în care municipalitatea va colabora cu respectivele companii chineze, respectiv dezvoltarea infrastructurii pentru transport şi alte căi de comunicaţie în Capitală, realizarea inelului median, dotarea şi dezvoltarea spitalelor.

"Pentru aceste proiecte, în următoarele trei luni vor sosi la Bucureşti specialişti ai părţi chineze şi vom crea un grup de lucru pe aceste domenii", a susţinut Oprescu.

În legătură cu proiectul autostrăzii suspendate, edilul general a precizat că se va numi drum expres, întrucât "legislaţia nu permite autostradă în Capitală". Autostrada suspendată, încă în construcţie, care străbate centrul Beijingului are 9,6 kilometri lungime care au fost realizaţi în doi ani, a spus primarul Capitalei.

Valoarea totală a investiţiilor în care este inclus şi inelul median se ridică la 7 - 8 miliarde de euro, din care pentru inelul median ar putea fi alocate aproximativ 800 de milioane de euro.

Oprescu şi-a exprimat speranţa ca până la sfârşitul anului să poată fi demarate lucrările pentru aceste drumuri exprese şi inelul median şi ca primul tronson să fie gata peste doi ani.

"Ar fi vorba despre zona Petricani - Chitila, care are 18,2 kolometri, iar lucrările ar putea dura doi ani", a spus, la rândul său, Mădălin Dumitru, director departamentului de infrastructură din Primăria Bucureşti.

Potrivit primarului general, pentru toate aceste proeicte a fost semnat un memorandum împreună cu partea chineză.

Oprescu a menţionat că reprezentanţii companiilor chineze sunt interesate de realizarea unui pod la "1 Decembrie", a unui aeroport în partea de sud a Capitalei şi de realizarea unor trenuri magnetice care să facă legătura între aeroporturi şi centrul oraşului.

"Pentru realizarea tuturor proiectelor am nevoie de două mandate. Odată ce am dat drumul tuturor lucrărilor în timpul mandatelor mele sunt convins că acestea ar fi continuate", a mai spus Oprescu.

Primarul general a fost, săptămâna trecută, la Beijing, unde s-a întâlnit cu investitori chinezi pentru obţinerea de bani pentru proiectele municipalităţii.

Sorin Oprescu a vizitat Beijing Planning Exhibition Museum (Centrul de planificare urbană), unde i-a fost prezentat "Master Plan-ul Beijingului până în anul 2020", una dintre cele mai mari unităţi sanitare din China, Spitalul Universitar "Chao-Yang" şi o firmă de autovehicule electrice.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici