Avionul prăbuşit în Prahova era nou, marţi fiind la al doilea zbor

Avionul prăbuşit în judeţul Prahova era nou, construit de fundaţia Icarus, marţi fiind pentru a doua oară când era ridicat de la sol, iar cei doi piloţi aflaţi la bordul acestuia făceau un zbor de încercare, transmite corespondentul MEDIAFAX

Urmărește
27 afișări

Potrivit unuia dintre inginerii care au participat la construcţia avionului care marţi s-a prăbuşit în zona aerodromulului din satul Tăriceni, comuna Şirna, apartul a fost construit de fundaţia Icarus, în colaborare cu Aero Băneasa, iar marţi era pentru a doua oară când era ridicat de la sol.

Zborul de marţi trebuia să aibă loc la 400 de metri altitudine, însă în momentul în care aparatul a ajuns la 200 de metri s-a auzit ceea ce specialiştii numesc "rateu la motor", iar după acel zgomot avionul a căzut pe câmp, luând foc la impactul cu solul.

Prefectul judeţului Prahova, Adrian Dobre, a declarat, la rândul său, că avionul era un prototip, iar cei doi piloţi făceau un zbor testare. El a spus că Centrul de Investigaţii Aeronautice urmează să stabilească, în urma uneri anchete, cauzele prăbuşirii.

Un avion de mici dimensiuni s-a prăbuşit, marţi, în jurul orei 12.00, la marginea localităţii Şirna, apoi a luat foc, fiind distrus aproape în totalitate.

Unul dintre ocupanţii avionului a fost găsit carbonizat, iar celălalt a fost resuscitat la faţa locului, fiind transportat cu un elicopter SMURD la Spitalul Floreasca din Capitală.

Coordonatorul SMURD Bucureşti, Bogdan Opriţa, declara pentru MEDIAFAX că starea rănitului este foarte gravă, acesta fiind intubat şi având arsuri pe 60 - 70 la sută din suprafaţa corpului.

Bărbatul rănit în urma accidentului, Victor Huci, care a lucrat şi la Şcoala de Aviaţie de la Boboc (Buzău), este considerat un pilot experimentat, el fiind instructor de zbor pe avioane ultrauşoare, din anul 2001, când a ieşit la pensie.

Huci (60 de ani) este comandor aviator în rezervă şi a fost inclusiv comandant de escadrilă, participând la misiunea "Sirius" din Angola şi având la activ peste 3.000 de ore de zbor.

Bărbatul care şi-a pierdut viaţa în urma accidentului, Mircea Toader, era, de asemenea, un pilot experimentat, fiind instructor de zbor, şi se afla la comanda avionului în momentul accidentului.

Cei doi piloţi au fost colegi la o unitate de aviaţie din Focşani.

Aurel Niţă, fost comandant al celor doi, a declarat corespondentului MEDIAFAX că Mircea Toader şi Victor Huci erau "cei mai buni, cei mai reprezentantivi piloţi ai vremurilor lor".

Niţă a spus că Victor Huci era pilotul care realiza cele mai îndrăzneţe zboruri şi că în ultima perioadă acesta se retrăsese la Buzău, în timp ce Toader locuia la Galaţi.

"Am fost comandantul lor la Focşani, erau cei mai buni. Cel puţin Huci, era pilotul nostru de încercare, făcea zboruri acrobatice la mică înălţime, era cel mai reprezentativ pilot la vremea lui. Toader s-a retras la Galaţi şi amândoi după pensionare nu s-au putut opri. Au continuat să zboare ca sportivi", a declarat Niţă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici