Numărul clienţilor care au apelat la avocaţi pentru a da în judecată băncile din cauza diverselor nereguli din relaţia contractuală cu acestea a ajuns deja la peste 2.000, iar alte mii de persoane li s-ar putea alătura, după cum susţin avocaţii. Majoritatea neregulilor semnalate de clienţi privesc nerespectarea OUG 50/2010 de către unele bănci. Drumul de la analizarea actelor adiţionale până la procesul în urma căruia instanţa va decide cine are dreptate, clientul sau bancherul, este însă unul lung şi nu neapărat ieftin. gândul vă prezintă, pas cu pas, etapele care trebuie parcurse şi costurile aferente acestui demers.
Rezolvarea amiabilă. Primul pas recomandat de Protecţia Consumatorilor pentru rezolvarea unui diferend cu o bancă este rezolvarea amiabilă. Astfel, în momentul în care clientul descoperă anumite prevederi cu care nu este de acord sau care sunt neclare, el este sfătuit de ANPC să depună o notificare la bancă. Aceasta trebuie, pentru a avea valoare legală într-un eventual proces sau plângere la Protecţia Consumatorilor, să aibă număr de înregistrare sau confirmări de primire. Conform legii, banca este obligată să răspundă la notificare în 30 de zile.
Citeşte mai multe despre costurile unui proces cu banca pe www.gandul.info.