- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Bacalaureatul nu va mai fi unic, ci diferenţial pe filiere şi profiluri de licee
Bacalaureatul nu va mai fi unic, ci va fi organizat diferenţial pe filiere şi profiluri de licee, iar competenţele dobândite de elevi vor fi evaluate după clasele a II-a, a IV-a, a VI-a şi a IX-a , potrivit proiectului de lege privind învăţământul preuniveristar propus de Preşedinţiei.
Bacalaureatul nu va mai fi unic, ci diferenţial pe filiere şi profiluri de licee
În proiect se arată că evaluarea elevilor dobândeşte în mod prioritar funcţia formativă de a optimiza învăţarea prin intervenţii remediale sau planuri individualizate de învăţare. La fiecare final de ciclu curricular vor fi evaluate competenţele dobândite.
La finalul învăţământului preşcolar se face evaluarea competenţelor cognitive, emoţionale şi sociale şi vor fi stabilite planurile de intervenţie remedială, potrivit proiectului elabroat de Comisia prezidenţială.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Inima frântă doare și fizic, nu doar emoțional: Efectele surprinzătoare ale despărțirilor
-
Ion Cristoiu: Căderea lui Ciolacu este o stupefacţie egală cu fuga lui Ceauşescu. Iohannis i-a îngropat şi pe Ciucă, şi pe Ciolacu
-
Ce legătură este între Călin Georgescu, Clubul de la Roma, Mugur Isărescu, BNR
-
CNA cere Comisiei Europene să investigheze TikTok după alegerile prezidenţiale din România
La finalul clasei a II-a se evaluează, la nivelul fiecărei şcoli, măsura în care elevii au dobândit scris-cititul şi matematica şi se stabilesc planurile individualizate de învăţare pe care învăţătorii le pun în aplicare până în clasa a IV-a. Totodată, se creează Portofoliul de educaţie al elevului şi se face un raport detaliat către părinţi, se mai arată în proiect.
La finalul clasei a IV-a, pe un eşantion reprezentativ, va fi realizată o evaluare din partea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, pentru a diagnostica performanţele învăţământului primar, prin probe similare testelor internaţionale curente.
La finalul clasei a VI-a, fiecare şcoală îşi va evalua elevii pentru a realiza apoi cu ei o învăţare individualizată şi pentru a avea baza de orientare spre un anumit tip de liceu.
Proiectul mai prevede că la finalul clasei a IX-a a învăţământului obligatoriu va fi evaluat la nivel naţional gradul de achiziţie a competenţelor de bază prin teste de tip PISA şi calificative.
Evaluarea va fi făcută prin sisteme şi punctaje similare testelor internaţionale şi prin calificative. Evaluarea competenţelor de utilizare a calculatorului va fi realizează atât la finalul învăţământului obligatoriu, cât şi la finalul liceului.
De asemenea, proiectul prevede şi că elevii pot susţine bacalaureat internaţional.
Preşedintele Traian Băsescu i-a anunţat pe sindicaliştii din educaţie, la începutul întâlnirii de la Palatul Cotroceni, că au fost finalizate trei proiectele de lege privind învăţământul, de către Comisia Miclea, pe care şi le asumă.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO