FIFA lansează un nou serviciu de streaming digital pentru documentare şi meciuri în direct
Noua platformă, care este finanţată de advertiseri, include, de asemenea, o arhivă cu toate meciurile de la Cupa Mondială şi de la Cupa Mondială feminină înregistrate vreodată video.
„Acest proiect reprezintă o schimbare culturală în ceea ce priveşte modul în care diferite tipuri de fani ai fotbalului doresc să se conecteze şi să exploreze jocul mondial„, a declarat preşedintele FIFA, Gianni Infantino, citat de Reuters.
FIFA lansează serviciul cu un documentar de lung metraj despre fostul mijlocaş al Braziliei şi al Barcelonei, Ronaldinho, alături de o serie de alte filme, sub titlul „FIFA Originals”, create de companii de producţie externe.
Meciurile în direct vor fi geoblocate, astfel încât serviciul să nu concureze cu actualii radiodifuzori de competiţii deţinători de drepturi. Meciurile vor fi, de asemenea, arhivate, existând şi pachete cu cele mai importante momente.
„Până la sfârşitul anului 2022, FIFA+ va transmite în direct echivalentul a 40.000 de meciuri live pe an de la 100 de asociaţii membre din toate cele şase confederaţii, inclusiv 11.000 de meciuri feminine„, a precizat FIFA într-un comunicat.
„FIFA+ oferă o acoperire în direct din ligile de top ale Europei până la competiţii din întreaga lume din fotbalul masculin, feminin şi juvenil, care nu erau deservite până acum. De la lansare, 1.400 de meciuri vor fi transmise în direct lunar pe FIFA+, cu o creştere rapidă.”
Cea mai mare sursă de venit a FIFA este reprezentată de drepturile de difuzare televizată a Cupei Mondiale masculine şi, deşi în prezent nu intenţionează să perceapă taxe pentru conţinutul de pe FIFA+, organizaţia se aşteaptă să genereze venituri din publicitate.
„Va exista publicitate video, publicitate pre roll, vor exista bannere publicitare. Vor exista, de asemenea, oportunităţi de a co-produce conţinut de marcă, de exemplu, şi o mulţime de alte oportunităţi de activare a partenerilor. Aceasta este efectiv povestea de monetizare a platformei”, a declarat Charlotte Burr, FIFA+ Project Lead, în cadrul unei conferinţe telefonice.
Burr a adăugat că nu există planuri de a taxa telespectatorii pentru conţinut, dar că nu pot fi excluse schimbări în viitor.
„Este gratuit şi intenţia este ca acesta să fie gratuit pentru totdeauna. Nu există niciun plan de a percepe o taxă de abonament pentru acest serviciu”, a spus ea.
„Asta nu înseamnă că nu putem evolua în timp, în cazul în care va exista o propunere de valoare care să ne permită să percepem abonament, dacă vom intra în drepturi premium sau vom adopta alte tipuri de modele. Dar va exista întotdeauna o experienţă gratuită pe FIFA+”.
Lansarea include, de asemenea, o serie „all access” de şase emisiuni de 30 de minute cu fundaşul brazilian Dani Alves, create de propria sa companie de producţie, Maracana Media.
O serie de documentare „Icons” prezintă cinci jucătoare, în timp ce „Căpitanii” este o serie de opt părţi care analizează căpitanii echipelor naţionale de top care se îndreaptă spre Cupa Mondială.
Printre companiile de producţie care au realizat conţinut pentru FIFA+ se numără Fulwell 73, Gary Lineker’s Goalhanger Productions şi Noah Media Group.