- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Bazac: Am înfiinţat linia telefonică "Ce te doare"
Ministrul Sănătăţii, Ion Bazac, a anunţat, luni, că a deschis, cu sprijinul Ministerului Comunităţilor, o linie telefonică pentru a veni în sprijinul celor care au probleme şi nu ştiu cui să se adeseze, precizând că "linia telefonică nu e o linie de pâră, de turnătorii, ci este o linie de idei".
Bazac: Am înfiinţat linia telefonică "Ce te doare", care nu e o linie de pâră, ci de idei (Imagine: Mediafax Foto)
"De trei zile e o furtună în sistemul medical şi aş vrea să lămuresc un lucru. Sunt medic şi sunt alături de medici, de medicii tineri, care au rămas în ţară, care îşi fac datoria, care au rămas în spitale şi sunt alături de pacient. Ca medic însă, îmi aduc aminte că am jurat să pun interesele pacientului înaintea problemelor mele. Dincolo de toate, acest minister e al Sănătăţii, nu e al ministrului. Acest minister e al medicilor şi pacienţilor, nu al funcţionarilor şi al procedurilor. Acest minister trebuie să fie al oamenilor", a spus Ion Bazac.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
Demnitarul a precizat numărul liniei este 0800 800 885 şi că a ales pentru aceasta nume "Ce te doare" pentru că vrea să afle cât mai repede problemele celor care apelează sau lucrează în sistemul medical.
"Ne propunem să îi vindecăm nu doar pe pacienţi, ci şi întregul sistem medical românesc.Vrem să sune şi omul care a stat la coadă o oră-două, deşi nu se mai putea ţine pe picioare, şi medicul care vede 50 de pacienţi pe zi şi nu îşi mai vede capul de treabă. Vrem să sune şi omul care nu a găsit în oraşul lui un doctor care să îi rezolve problema, şi medicul care e pus să lucreze la serviciu 24 de ore şi încă o zi normală de lucru", a mai spus ministrul Sănătăţii.
El a explicat însă cu nu vor fi luate în seamă apelurile de la cei care vor doar să pârască pe cineva.
"Dar nu vom accepta delaţiuni. Nu turnătorii. Nu e o linie de pâră, e o linie de idei. Ţin să subliniez însă că nu voi lansa o vânătoare de vrăjitoare. De asemenea, nu voi accepta ca acest instrument de comunicare să fie transformat într-o ureche pentru delaţiuni şi acuze. Linia telefonică există pentru a semnala cazuri reale şi consistente, care să contribuie la rezolvarea problemelor din sistemul de sănătate. Vrem să aflăm ce e rău şi ce crezi c-ar trebui să facem să fie bine. La «Ce te doare» pot suna pacienţi şi medici, pentru că medicii trebuie să aibă un cuvânt mai important în deciziile ministerului. Ştim că medicii muncesc mult şi sunt hărţuiţi. Ştim că pacienţii aşteaptă câteodată prea mult de la ei", a continuat Bazac
Mai mult, ministrul a ţinut să precizeze că nu îşi doreşte un război între medici şi pacienţi, ci bună înţelegere.
"Nu vrem să începem un război între medici şi pacienţi. Vrem să fie pace. O pace care să ţină şi din care ambele categorii să profite. Pentru asta, trebuie să aflăm împreună ce ne doare. Vrem să sune toţi cei care cred că aici la minister putem găsi soluţii, dar şi cei care au reproşuri pentru noi", a mai spus Bazac.
Ministrul Sănătăţii l-a invitat pe preşedintele Colegiului Medicilor din România, profesorul doctor Vasile Astărăstoae, să devină partener în acest demers.
"Îl invit public pe profesorul doctor Astărăstoae să devină partenerul nostru în acest demers", a adăugat ministrul Bazac.
El a anunţat că în fiecare lună vor fi făcute statistici privind problemele oamenilor şi ce face Ministerul Sănătăţii pentru a-i ajuta.
În cadrul Ministerului Sănătăţii a fost înfiinţată o echipă operativă care va deservi linia telefonică. Aceasta va înregistra apelurile şi va selecta problemele, în funcţie de specific, pentru a fi ulterior transmise pentru soluţionare direcţiilor specializate din cadrul Ministerului Sănătăţii. Într-o etapă iniţială, linia telefonică va funcţiona zilnic, de luni până vineri, între orele 8.00 şi 18.00.
Ministerul Sănătăţii precizează că toate apelurile vor fi înregistrate, iar orice formă de abuz, în sensul utilizării injuriilor sau a apelurilor multiple nejustificate, va fi sesizată autorităţilor competente.
Personalul Ministerului Sănătăţii nu va da curs apelurilor anonime şi asigură în acelaşi timp apelanţii că identitatea acestora va fi protejată în cazul unor eventuale investigaţii. De asemenea, pacienţii sunt informaţi că prin această linie telefonică nu se acordă consultaţii medicale.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO