Bechtel a amânat concedierea colectivă a angajaţilor până după 15 aprilie

Compania americană Bechtel, constructorul Autostrăzii Transilvania, a amânat concedierea colectivă a angajaţilor până după data de 15 aprilie, când se va stabili şi numărul persoanelor care vor fi concediate, iar sindicatul ameninţă că va ataca în instanţă o eventuală decizie de disponibilizare.

Urmărește
25 afișări
Imaginea articolului Bechtel a amânat concedierea colectivă a angajaţilor până după 15 aprilie

Bechtel a amânat concedierea colectivă a angajaţilor până după 15 aprilie (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

"Concedierea colectivă a fost amânată din 5-6 aprilie pentru 15 aprilie. Vom începe de miercuri negocierile cu CNADNR pentru încheierea unui acord privind continuarea lucrărilor, aşa cum s-a convenit, iar o decizie privind numărul persoanelor care vor fi disponibilizare va fi luată în perioada 15-30 aprilie", a declarat, marţi, directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu.

Nicolae Feneşan, secretarul executiv al Federaţiei Generale a Sindicatului "Familia", la care este afiliat Sindicatul "Transilvania" de la Bechtel, a declarat, la rândul său, că a primit semnale privind intenţia companiei americane de a disponibiliza, începând cu 15 aprilie, un număr de 1.450 de angajaţi.

"Am semnale că vor fi trimişi în şomaj 1.450 de angajaţi, iar restul până la 1.915 vor fi folosiţi pentru continuarea lucrărilor pe tronsonul de zece kilometri Turda - Câmpia-Turzii. Oamenii vor primi, pe rând, deciziile de concediere, iar în momentul în care vor veni primele documente de disponibilizare vom acţiona Bechtel în instanţă", a spus Feneşan.

Acesta a acuzat compania Bechtel de "sfidare", în condiţiile în care continuă procedura de concediere colectivă, deşi aceasta a fost declarată ilegală de ITM Cluj.

"Am crezut că există legi în ţara asta, mai ales după ce Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj a anunţat că procedura de disponibilizare colectivă este ilegală. E ciudat că celor de la Bechtel nu le pasă deloc. E o sfidare ce fac", a spus Feneşan.

După o întâlnire din 24 martie cu prefectul de Cluj, Florin Stamatian, purtătorul de cuvânt al companiei, Bogdan Sgârcitu, declara că procesul de disponibilizare colectivă iniţiat de Bechtel este "reversibil" şi se poate opri în orice moment, o decizie finală urmând să fie luată în aprilie.

Potrivit acestuia, imediat ce protocolul cu CNADNR va fi semnat, conducerea Bechtel va avea discuţii cu sindicatele, iar împreună se va hotărî, pe baza lucrărilor care se vor face în acest an, de câţi angajaţi va fi nevoie pe şantierul autostrăzii.

Prefectul Florin Stamatian declara, la rândul său, că "mingea se află în terenul CNANDR, care urmează să înceapă discuţiile pentru încheierea protocolului cu Bechtel".

AJOFM Cluj a primit, în 8 martie, de la Bechtel o notificare privind disponibilizarea, începând din luna aprilie, a peste 1.900 de angajaţi de pe şantierul Autostrăzii Transilvania, însă instituţia a avertizat compania că nu a respectat procedura legală de concediere colectivă.

Sindicatul din cadrul companiei Bechtel a depus, în 9 martie, la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi la ITM Cluj o solicitare privind anularea, în instanţă, a deciziei de disponibilizare colectivă a peste 1.900 de persoane de pe şantierul Autostrăzii Transilvania.

Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Cluj a declanşat, în 11 martie, un control la compania americană Bechtel, constructorul Autostrăzii Transilvania, pentru a verifica dacă s-au respectat prevederile legale privind derularea procedurii de concediere colectivă.

Potrivit raportului ITM întocmit în urma finalizării controlului la Bechtel, compania nu a respectat procedura impusă de lege în ceea ce priveşte iniţierea concedierii colective a circa 1.900 de angajaţi, aceasta conţinând vicii care pot atrage anularea ei de către instanţele de judecată.

Bechtel a anunţat, însă, că a respectat procedurile privind iniţierea concedierii colective a circa 1.900 de angajaţi.

Guvernul şi Bechtel vor semna un acord de continuare a lucrărilor la autostrada Transilvania în luna aprilie, cu achitarea altei tranşe din datoria faţă de companie, partea română apreciind că în 2010 vor fi finalizaţi circa 20 kilometri, iar două treimi dintre angajaţii constructorului vor fi păstraţi.

Lucrările vor fi finanţate prin credite de angajament stabilite în funcţie de volumul lucrărilor şi achitate după execuţie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici