Beneficiile timpului petrecut în aer liber pentru copiii de vârstă şcolară – studiu
Studiul, de natură transversală, a folosit datele provenite dintr-o cercetare de intervenţie asupra miopiei la copii. Timpul petrecut în aer liber a fost înregistrat cu ajutorul unor ceasuri de mână cu algoritmi auto-dezvoltaţi în timp real. Performanţele şcolare au fost înregistrate şi furnizate de şcolile participante şi ulterior standardizate. Alte informaţii au fost colectate cu ajutorul unui chestionar standardizat online. Modelul cu efecte mixte şi metoda B-Spline au fost utilizate pentru a investiga asocierea dintre timpul petrecut în diferite tipuri de activitate zilnică, inclusiv activitatea în aer liber şi performanţa academică.
Un total de 3.291 de copii cu vârsta medie de nouă ani au fost incluşi în analiza finală. În general, timpul petrecut în aer liber a fost asociat cu performanţa academică într-o manieră neliniară; mai exact, fără a depăşi 2,3 h pe zi, timpul petrecut în aer liber a fost asociat pozitiv cu performanţa academică; dar depăşind 2,3 h pe zi, această asociere a devenit nesemnificativă.
O analiză separată a arătat că timpul petrecut în aer liber şi durata somnului, dar nu şi timpul de învăţare în afara şcolii, au fost asociate pozitiv cu performanţa academică la Matematică şi Engleză.