INTERVIU | Gabriela Roşu, însoţitoarea de zbor care a impresionat o ţară întreagă cu gestul ei de omenie: Sunt fericită că am putut să ajut un om, aş face-o oricând. Să fim buni nu costă nimic

Publicat: 20 06. 2019, 19:55
Actualizat: 29 03. 2020, 21:24

Întâmplarea a fost povestită pe Facebook de un pasager din avion. O doamnă de pe un loc din faţa bărbatului s-a ridicat şi a mers în spate. „Timidă, întreabă cât costă un sandwich. I se răspunde că 4 euro şi se întoarce la locul ei şi se caută prin buzunare”, a scris Marius Simionică pe reţeaua de socializare. La scurt timp după aceea, o însoţitoare de zbor zâmbitoare s-a apropiat de femeie şi i-a oferit un sandviş. Nu era un produs din oferta companiei, ci propriul pachet al Gabrielei Roşu. Tânăra i-a oferit ulterior femeii şi un pahar cu apă.

Gestul frumos al însoţitoarei de zbor, care lucrează de trei ani pentru compania aeriană WizzAir, a fost apreciat de o ţară întreagă. Am contactat-o pe Gabriela pentru a vedea cum s-au petrecut lucrurile din perspectiva ei.

Gândul: Ne povestiţi cum s-a întâmplat totul, din perspectiva dumneavoastră? Cum a reacţionat doamna respectivă după ce i-aţi dat sandvişul?

Gabriela Roşu: Era un zbor ca oricare altul, stăteam în partea din spate a avionului şi a venit o doamnă să mă întrebe cât costă cel mai ieftin sandviş. I-am răspuns, mi-a mulţumit şi am văzut că a plecat oarecum dezamăgită. Noi nu avem reducere sau gratuitate pentru produsele pe care le vindem pe zbor, în schimb compania ne oferă mâncare şi apă (diferită de cea pe care o vindem pasagerilor). Eu mâncasem deja (îmi cumpărasem mâncare din aeroport) aşa că am luat sandvişul meu şi i l-am oferit doamnei. Aceasta mi-a mulţumit, dar mi-a spus că nu are bani să mi-l achite. I-am spus că nu e nevoie, să aibă poftă! M-am gândit că după ce va mânca i se va face sete, iar cu siguranţă nu va avea 2,5 euro să plătească o sticlă cu apă. Aşa că i-am oferit un pahar cu apă. Cam asta s-a întâmplat şi nu m-am gândit nici măcar o secundă că a observat cineva acest lucru, având în vedere că doamna stătea la rândul 37, din 39 de rânduri, câte are avionul. După un timp, a venit la mine un domn, foarte amabil, şi m-a întrebat dacă sunt de acord să fac o poză cu dânsul. Nu mi s-a părut nimic ieşit din comun, se întâmplă des ca pasagerii să ne ceară acest lucru. Am acceptat, domnul mi-a mulţumit politicos şi s-a întors la locul lui. Nu am bănuit de ce mi-a cerut acest lucru. M-am gândit că pur şi simplu dorea o poză cu mine.

Gândul: Ce s-a întâmplat în primele 24 de ore după ce povestea s-a viralizat?

Gabriela Roşu: A doua zi după ce m-am trezit am văzut un mesaj pe Facebook de la o prietenă care a văzut postarea domnului respectiv. M-a impresionat ceea ce a scris şi nu mă aşteptam ca un gest atât de mic să aibă un impact atât de mare asupra cuiva. I-am scris şi i-am mulţumit pentru cuvintele frumoase. Apoi a început totul, îmi scriau oameni, pe care nu îi cunosc, ca să mă felicite pentru gestul pe care l-am făcut. Am fost uimită cum un gest normal, pe care oricine, care poate, ar trebui să îl facă, a ajuns să fie apreciat de o ţară întreagă. Sunt fericită că am putut să ajut un om, aş face-o oricând, dar sunt sigură că există multe persoane care fac asta. Să fim buni nu costă nimic!

Citeşte restul interviului pe Gândul.