Prima pagină » Social » Blue Air mai are de achitat 70% din banii pe biletele anulate. Când vor fi returnate celelalte sume

Blue Air mai are de achitat 70% din banii pe biletele anulate. Când vor fi returnate celelalte sume

Blue Air mai are de achitat 70% din banii pe biletele anulate. Când vor fi returnate celelalte sume
Laura Albu
09 ian. 2021, 12:32, Social

Mulţi dintre cei care şi-au cumpărat bilete de avion, iar cursa le-a fost anulată, au optat ca firma să le înapoieze banii, deşi variantele mai rapide pentru recuperarea investiţiei erau fie amânarea, fie un voucher.

Blue Air mai are de rambursat 70% din banii pe biletele curselor anulate din cauza restricţiilor. Compania a epuizat deja creditul garantat de stat în valoare de 300 de milioane de lei. Taxele şi cheltuilelile interne au consumat toţi banii. Blue Air va plăti restul biletelor pe măsură ce compania va avea încasări.

Întârzieri cu plata biletelor au mai fost şi în cazul companiei de stat Tarom.

„Noi cuantificasem ajutorul acesta, creditul garantat de stat la un nivel care să ne asigure şi rambursarea tuturor acestor bani, din pacate date fiind condiţionalităţile acestea ulterioare de achitare a tuturor datoriilor către ANAF, deşi erau reeşalonate, eram deja într-un acord de reeşalonare a daoriilor către aeroporturile româneşti, autorităţile ne-au dus la situaţia în care nu am mai avut practic aceste sume”, a declarat Oana Petrescu, CEO Blue Air.

„Noi am avut în perioada de suspendare a zborurilor, am acumulat un deficit de cash faţă de cashul pe care îl preconizam de peste 100 de milioane (de euro)”, a continuat aceasta.

Şansa industriei de a intra în normal şi de a avea din nou încasări este vaccinul.

„Aşteptăm vaccinul. E clar că va da încredere pentru călători, va pune businessul în mişcare. Lumea va putea din nou să îşi reia munca. Şi odată ce îşi reiau munca, îşi reiau viaţa, bineinţeles şi dorinţa de a călători şi nevoia de a călători”, a spus Oana Petrescu.

„Termenul în care se efectuează rambursarea banilor este de 30 de zile. Încercăm chiar să transferăm banii mai devreme. 99% din rambursările justificate au fost transmise clienţilor. Există unele cazuri punctuale în care, din anumite motive rare, transferul durează mai mult şi deseori are nevoie de intervenţie manuală”, a afirmat aceasta.