Boagiu spune că la vară va fi deschisă Autostrada Soarelui. Exproprierile însă merg greu, probleme sunt şi din cauza siturilor arheologice

Ministrul Transporturilor Anca Boagiu asigură şoferii că vor putea circula la vară pe autostrada Bucureşti-Constanţa (Soarelui), însă Guvernul nu a aprobat încă sumele pentru exproprieri, iar singurul loc în care se lucrează mai intens este un pod, potrivit Ştirilor ProTV.

Urmărește
115 afișări
Imaginea articolului Boagiu spune că la vară va fi deschisă Autostrada Soarelui. Exproprierile însă merg greu, probleme sunt şi din cauza siturilor arheologice

Boagiu spune că la vară va fi deschisă Autostrada Soarelui, deşi Guvernul nu a aprobat exproprierile (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

Lucrările la Autostrada Soarelui înaintează lent, iar drumul ar trebui deschis ciculaţiei la vară

Muncitorii, care din cauza frigului lucrează într-un cort, mai pot fi găsiţi şi la alte câteva pasaje care traversează drumurile naţionale din zonă, însă există porţiuni de teren unde constructorul nici măcar nu a început să lucreze.

Potrivit site-ului stirileprotv.ro, ritmul lucrărilor nu este convingător. Constructorii dau vina pe exproprieri. Toţi oamenii din zonă aşteaptă cu îngrijorare să afle ce sume le va da Guvernul dacă îsi pierd o parte din pământuri pentru autostradă. Întrebat dacă îl deranjează construcşia autostrăzii, Gheorghe Cojocaru, primarul orasului Murfatlar, spune că nu, însă singura problemă e preţul: "Fiecare metru pătrat face un pepene. Un euro face 4.26 lei la ora asta, adică preţul unui pepene, cultura pe un an de zile".

Una dintre problemele la care nu s-au găsit soluţii este cea a viilor de pe traseul autostrăzii, care trebuie expropriate. Cei mai mulţi dintre proprietari au luat fonduri europene ca să le replanteze. Acum sunt puşi în situaţia de a-şi bloca afacerile finanţate cu bani de la Bruxelles.

Pe lângă exproprieri, o altă problemă a autostrăzii sunt culturile de vie pentru care proprietarii au accesat fonduri europene ca să le replanteze, iar acum terenul va fi expropriat, existând riscul de a-şi pierde o parte din afaceri.

Chiar dacă Ministerul Transporturilor ar rezolva rapid exproprierile, lucrările tot nu ar putea avansa întrucât pe traseul autostrăzii au fost descoperite 67 de situri arheologice, care nu pot fi studiate decât după ce terenul din zonă se va usca.

În prezent autostrada este construită doar între Bucureşti-Cernavodă, de unde trebuie continuată până la Constanţa, pe o distanţă de 52 de kilometri.

Lucrările la tronsonul Cernavodă-Medgidia sunt efectuate de către compania franceză Colas. Contractul are o valoare de 224 milioane euro.

Sectorul Medgidia-Constanţa este construit de consorţiul italiano-german Astaldi-Max Boegl, valoarea contractului fiind de 211 milioane euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici