- Home
- Social
- CLUJ-NAPOCA, (28.06.2013, 17:34)
- Adina Oşan , Vasile Magradean
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Boc: Am cerut ca Autostrada Transilvania să fie prioritate naţională, nu Cenuşăreasa infrastructurii
Fostul premier Emil Boc a declarat, vineri, că i-a cerut ministrului Dan Şova ca Autostrada Transilvania să fie considerată în continuare o prioritate naţională, nu să fie transformată într-o Cenuşăreasă a proiectelor de infrastructură din România.
Urmărește
132 afișări
Boc: Am cerut ca Autostrada Transilvania să fie prioritate naţională, nu Cenuşăreasa infrastructurii (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)
Emil Boc a declarat, vineri, după întâlnirea de la Prefectura Cluj pe tema Autostrăzii Transilvania, la care a participat şi ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, că a solicitat şi găsirea unei soluţii mixte de finanţare pentru acest proiect.
"Am cerut ca Autostrada Transilvania să fie considerată, în continuare, prioritate naţională, cel puţin cât a fost şi în perioada cât am guvernat şi să nu fie transformată într-o Cenuşăreasă a proiectelor de infrastructură din România. Am mai cerut să găsim o soluţie mixtă de finanţare, buget naţional, fonduri europene şi parteneriat public – privat sau concesiune pentru continuarea autostrăzii. Am solicitat ca prioritare să fie considerate aceste tronsoane de autostradă, nu să fie începute alte proiecte de autostradă, cum ar fi Târgu Mureş - Iaşi, până nu se termină cele pe care le ai în lucru în momentul de faţă", a spus Boc.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Începe depunerea jurământului de înstituire a noului Guvern al României
-
Incendiul izbucnit în Dâmboviţa după un accident între 2 cisterne, una încărcată cu GPL, stins / Două cisterne s-au ciocnit pe DN 72, în Dâmboviţa.
-
Zelenski: Dependenţa Slovaciei de reusrsele Rusiei este o mare problemă de securitate pentru Europa
-
Kelemen Hunor: Trebuie stabilit calendarul prezidenţialelor, nu mai târziu de luna aprilie
Potrivit acestuia, din cele patru miliarde de euro din bugetul 2014 - 2020 dedicat Programului Operaţional Transporturi şi care revin României ar trebui alocată o sumă şi pentru Autostrada Transilvania.
"În noiembrie 2011, când ministrul Anca Boagiu a reziliat şase din cele opt tronsoane din autostradă, a deschis calea finanţării autostrăzii prin fonduri europene. Am înţeles că acum ar fi nişte complicaţii, dar există şi soluţia fondurilor transfrontaliere, care sunt tot europene. Ministrul Şova a spus că e aproape imposibil, dar dacă este aproape, înseamnă că ceva este posibil, şi am cerut ca din toate resursele pe care le are să aloce şi pentru Autostrada Transilvania din fonduri europene", a spus Boc, susţinând că proiectul Autostrăzii Transilvania nu trebuie pus la sertar.
"Faptul că ministrul Şova s-a aflat la Cluj este o dovadă a faptului că nu încearcă să îl închidă cu cheia şi, sperăm ca după această întâlnire, proiectul să nu fie închis cu cheia într-un sertar, ci să fie pus pe masa Guvernului, printre priorităţile 2014 - 2020", a subliniat fostul premier.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional, Dan Şova, a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă, că Autostrada Transilvania poate fi realizată doar prin concesiune, fiind exclusă o finanţare din fonduri europene.
Ministrul Şova a mai spus, la finalulul unei întâlniri cu reprezentanţii autorităţilor judeţene din mai multe judeţe din Transilvania, că în proiectul Autostrăzii Transilvania ar putea fi implicate financiar şi autorităţile locale - consilii judeţene şi primării de municipii, urmând să se analizeze sub ce formă va fi această contribuţie.
Contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrăzii Transilvania a fost reziliat la finele lunii mai, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.
Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.
Citește pe alephnews.ro: Protest AUR în plenul reunit al Parlamentului. George Simion: „Simulacru de audieri”
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Tudor Chirilă știe de ce Raluca Moldoveanu nu a câștigat Vocea României! „Am punctat chestia asta”
CANCAN.RO
Care este orașul din România care oferă 50% reducere la impozitele locale pentru donatorii de sânge
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe