Boc vrea metrou la Cluj-Napoca: Că va fi metrou de suprafaţă sau o alternanţă metrou subteran-suprafaţă, soluţia va fi stabilită de profesionişti / Când ar putea fi gata

Primarul Emil Boc a anunţat, luni, că transportul în comun şi modernizarea străzilor sunt priorităţi în bugetul municipiului Cluj-Napoca în 2018, printre proiectele preconizate fiind achiziţia de troleibuze, tramvaie, autobuze electrice şi un studiu de realizare a metroului.

Urmărește
11431 afișări
Imaginea articolului Boc vrea metrou la Cluj-Napoca: Că va fi metrou de suprafaţă sau o alternanţă metrou subteran-suprafaţă, soluţia va fi stabilită de profesionişti / Când ar putea fi gata

Boc vrea metrou la Cluj-Napoca: Că va fi metrou de suprafaţă sau o alternanţă metrou subteran-suprafaţă, soluţia va fi stabilită de profesionişti / Când ar putea fi gata

Emil Boc a declarat, luni, în cadrul unei dezbateri publice organizate la Primăria Cluj-Napoca pe tema bugetului local pe anul 2018, că suma este diminuată cu 28 de milioane de euro faţă ce cea de anul trecut din cauza măsurilor guvernamentale.

„Proiectul de buget al municipiului Cluj-Napoca pe anul 2018 este de 257 de milioane de euro, în scădere cu 28 de milioane de euro faţă de anul trecut, din cauza diminuării cotelor defalcate din impozitul pe venit. Transportul în comun şi modernizarea străzilor sunt o prioritate cheie pentru oraş, din punct de vedere al decongestionării traficului, astfel că ne propunem achiziţia de troleibuze, tramvaie şi autobuze electrice, dar şi realizarea unui studiu de prefezabilitate în vederea realizării metroului. Pentru acest studiu avem prevăzută o sumă de 3,48 milioane de lei. Din bugetul de dezvoltare al municipiului, de 376 de milioane de lei, 48% revine transportului public şi modernizării străzilor. Cum va fi viitorul vom vedea, sperăm să revină cotele la procentul care să ne permită continuarea investiţiilor”, a spus Boc.

Potrivit acestuia, introducerea metroului în Cluj-Napoca nu se va realiza în următorii 10 ani, fiind vorba despre un proiect pentru transportul public din oraş de peste 20 – 30 de ani.

„Viitorul Clujului îl discutăm acum, despre cum va arăta oraşul peste 30 de ani. Dacă nu discutăm soluţii de pe acum, peste 30 de ani va fi prea târziu. Soluţia de realizare a metroului, că va fi metrou de suprafaţă sau o alternanţă metrou subteran-suprafaţă, va fi stabilită de profesionişti, se vor face analize”, a explicat primarul Clujului.

Emil Boc a subliniat că, în ciuda diminuării bugetului local cu 28 de milioane de euro, taxele şi impozitele locale nu vor fi majorate în acest an şi nu vor fi reduse deloc sumele de la capitolele sănătate, ONG-uri, sport şi culte, urmând a fi afectate doar unele investiţii care sunt finanţate multianual, cum ar fi parkingurile.

„Cu toţii suntem în aceeaşi barcă, trebuie să găsim cele mai bune soluţii şi decizii de cheltuire a banului public şi pentru a atrage noi resurse finanaciare. Ne propunem să găsim cele mai bune soluţii în folosul tuturor”, a mai spus Boc.

Proiectul de buget pe anul 2018 urmează să fie analizat şi votat în şedinţa Consiliului Local Cluj-Napoca din luna februarie.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici