Boeing: accidentul Alaska Airlines, cu uşa explodată în zbor, riscă să fie repetat pe alte avioane 737

Preşedintele NTSB, agenţia guvernamentală americană care investighează accidentele aviatice, a spus acest lucru într-un interviu.

Urmărește
1039 afișări
Imaginea articolului Boeing: accidentul Alaska Airlines, cu uşa explodată în zbor, riscă să fie repetat pe alte avioane 737

Boeing: accidentul Alaska Airlines, cu uşa explodată în zbor, riscă să fie repetat pe alte avioane 737

Jennifer Homendy, preşedintele National Transportation Safety Board (agenţia independentă de investigaţie a guvernului SUA privind accidentele în care sunt implicate avioane), a declarat într-un interviu pentru CNN că problema care a provocat explozia uşii Boeing 737 Max 9 Alaska Airlines la câteva minute după decolare, pe 5 ianuariem s-ar putea întâmpla din nou.

Lipseau şuruburile care ţineau uşa. Problemă pe linia de asamblare

„Desigur, aşa ceva s-ar putea întâmpla din nou”, a spus Homendy, adăugând: „De aceea există NTSB, pentru a ne asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla niciodată”. Comentariile sale au venit la o zi după publicarea unui raport preliminar asupra anchetei accidentului Alaska Airlines, care a constatat că dovezile indică absenţa celor patru şuruburi necesare pentru a ţine uşa pe loc în timpul zborului.

„Nu există nicio posibilitate ca avionul să fi fost livrat cu şuruburi critice pentru siguranţă”, a spus Homendy, remarcând: „Este o problemă pe linia de asamblare”. Cu toate acestea, în ciuda declaraţiilor puternice, Homendy a spus că nu se teme să urce pe un 737 Max 9: „Nu aş avea nicio problemă să zbor cu un Max 9 mâine”,

Potrivit lui Homendy, există o problemă care depăşeşte avionul implicat în prăbuşirea Alaska Airlines: „Asta investigăm în acest moment... pentru a identifica deficienţele şi a ne asigura că aceste cazuri nu se mai repetă”.

În urmă cu două zile, Boeing a descoperit o altă problemă la unele fuselaje ale avioanelor sale 737, care ar putea duce la întârzierea livrării a aproximativ 50 de avioane. Şeful companiei aeriene Emirates, Sir Tim Clark, a avertizat compania cu un ultimatum şi a adăugat că a observat o „scădere progresivă” a performanţei acesteia (Emirates este unul dintre cei mai mari clienţi ai Boeing).

Situaţia aeronavelor 737 Max în Europa

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a subliniat că nicio companie din statele membre UE nu are în flotă 737 Max 9. Acţiunile Boeing Co au scăzut deja cu 20% în acest an.

Autoritatea de reglementare a aviaţiei din SUA a permis avioanelor Boeing 737 Max 9 să-şi reia zborul după inspecţii, dar a interzis producătorului de avioane să îşi extindă producţia. Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) a pus la sol 171 de avioane Boeing 737 Max 9 după cazul Alaska Airlines. 

În 2018, un accident similar cu cel care a avut loc luna trecută a implicat un model mai vechi Boeing 737 operat de Southwest Airlines. Resturile de la o defecţiune a motorului au spart una dintre ferestrele cabinei în timp ce avionul a călătorit la 32.000 de picioare. Rezultatul a fost că o pasageră a fost parţial aspirată pe geam şi a murit din cauza rănilor.

Recordul de siguranţă al companiei a fost, de asemenea, afectat de două accidente care au avut loc la sfârşitul anului 2018 în largul coastei Indoneziei şi la începutul lui 2019 în largul capitalei Etiopiei Addis Abeba. Un total de 346 de persoane au murit în accidente, cauzate de software-ul defect de control al zborului.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici