Booking, desemnat drept gatekeeper în temeiul Legii privind pieţele digitale. Comisia UE investighează X
Comisia Europeană (CE) a decis să nu desemneze X Ads şi TikTok Ads drept gatekeepers şi a lansat o investigaţie privind X, fostul Twitter, deţinut de Elon Musk, cu privire la posibila desemnare a acesteia drept gateway, noteză Euractiv.
Legea privind pieţele digitale vizează concurenţa în mediul online prin desemnarea marilor platforme ca gatekeepers, care servesc drept porţi vitale între mediul de afaceri şi consumatori şi care pot crea blocaje în economia digitală. Aceşti ,,gatekeepers” trebuie să asigure o concurenţă loială şi un acces egal la servicii, relevă sursa citată.
În urma desemnării Booking drept gatekeeper, ,,turiştii vor începe să beneficieze de mai multe opţiuni, iar hotelurile vor avea mai multe oportunităţi de afaceri”, a declarat, potrivit Euractiv, Margrethe Vestager, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene responsabil cu politica în domeniul concurenţei.
În urma desemnării, Booking are la dispoziţie şase luni pentru a se conforma regulamentului. Compania va trebui să prezinte un raport de conformitate detaliat în termenul stabilit, care să prezinte conformitatea cu legea privind pieţele digitale.
X, investigată de Comisie
Investigaţia Comisiei în cazul X a fost declanşată de o replică prezentată de companie la 1 martie, cu privire la clasificarea platformei de socializare ca gatekeeper.
Refuzul susţine că, în ciuda faptului că îndeplineşte anumite praguri, X nu îndeplineşte toate criteriile.
Alte două dezminţiri au fost depuse cu privire la serviciile de publicitate online ale X şi TikTok ale Bytedance. Comisia a stabilit că, deşi X Ads şi TikTok Ads îndeplinesc pragurile cantitative de desemnare descrise în actul normativ european, acestea nu funcţionează ca gatekeepers.
Se aşteaptă ca această anchetă să se încheie în termen de cinci luni.