Bosman: Insistăm pe montarea de bariere la toate trecerile de cale ferată

Şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere, comisarul şef Gino-Theodor Bosman, a declarat, marţi, că pentru reducerea accidentelor rutiere produse la trecerea căii ferate se impune instalarea de bariere sau semibariere, sarcină care revine autorităţii feroviare.

Urmărește
1 afișare
Imaginea articolului Bosman: Insistăm pe montarea de bariere la toate trecerile de cale ferată

Bosman: Insistăm pe montarea de bariere la toate trecerile de cale ferată

"Suntem la al nu-ştiu-câtelea demers pe care îl facem către autoritatea feroviară din Ministerul Transporturilor în ideea reevaluării modului de semnalizare şi protejare a participanţilor la trafic la trecerea la nivel cu cale ferată. Insistăm pe montarea de bariere sau semibariere la toate trecerile de cale ferată, pentru că, în acest fel, putem să împiedicăm accidentele legate de neasigurarea şoferilor la trecerea căii ferate", a explicat comisarul şef Gino Bosman.

Şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere a explicat că semnalizarea trecerilor la nivel cu calea ferată revine administratorilor căilor ferate, care, în multe cazuri, acuză lipsa fondurilor pentru asemenea investiţii.

"Problema este că «acarul Păun», care stă acolo şi manipulează bariera, trebuie plătit şi el. (...) Sau cât curent consumă sitemul electrodinamic pe care îl folosesc ei în prezent? Mie mi se apre derizoriu în condiţiile în care previi pierderea de vieţi omeneşti. Cât costă o viaţă omenească? Incomensurabil...", a adăugat Bosman.

Comisarul şef Gino Bosman a mai spus că poliţiştii încearcă să prevină incidentele de acest fel prin sancţionarea aspră a celor care ignoră semnele şi semnalele la traversarea căii ferate.

Şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere a precizat că există controale periodice privind modul în care administratorii căii ferate întreţin şi asigurară semnalizarea şi vizibilitatea în zona trecerilor căii ferate.

"Sunt încă probleme cu vegetaţia. Sunt cazuri în care trecerea la nivel cu calea ferată este semnalizată corespunzător, în schimb vizibilitatea nu îţi permite să vezi trenul decât de la mică distanţă. În aceste cazuri, avem posibilitatea să dăm amenzi administratorului trecerii la nivel de cale ferată", a explicat comisarul şef Bosman.

El a menţionat şi o soluţie de prevenire a accidentelor, provizorie, până la introducerea barierelolor şi semibarierelor, respectiv amplasarea înaintea de trecerea la nivel cu calea ferată a unor dispozitive pentru reducerea vitezei autovehiculelor.

"Mă refer la o denivelelare, de lungimea unei maşini, care să îl oblige pe şofer să reducă viteza şi să oprească. Astfel de dispozitive sunt în majoritatea ţărilor", a precizat Bosman.

În ultima perioadă au avut loc mai multe accidente la trecerea la nivel cu cale ferată, multe din aceste evenimente soldate cu victime, unul deosebit de grav fiind cel care a avut loc între comunele dâmboviţene Gura Ocniţei şi Răzvad, în urma căruia nouă persoane au murit, iar alte 24 au fost rănite.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici