Bucureştenii pot circula, de duminică, pe tronsonul Buzeşti-Berzei al noului bulevard Uranus

Bucureştenii pot circula, de duminică după-amiază, pe tronsonul Buzeşti-Berzei al noului bulevard Uranus - care va face legătura între nordul şi sudul Capitalei -, a anunţat primarul Sorin Oprescu, potrivit căruia Poliţia a confirmat că siguranţa rutieră pe respectiva arteră este asigurată.

Urmărește
4617 afișări
Imaginea articolului Bucureştenii pot circula, de duminică, pe tronsonul Buzeşti-Berzei al noului bulevard Uranus

Bucureştenii pot circula, de duminică, pe tronsonul Buzeşti-Berzei al noului bulevard Uranus (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

Prezent în zona Berzei a tronsonului, primarul general al Capitalei a mai spus că bulevardul este realizat după un proiect al arhitecţilor şi urbaniştilor din anii '30.

Lucrările au început în 2009, însă au fost oprite temporar după plângeri în instanţă ale unor oameni "care nu vor să se modernizeze nimic în Bucureşti", a adăugat Oprescu.

"Bulevardul este imaginat după anii 1930 de urbaniştii şi arhitecţii de atunci, pentru că nu a inventat nimeni nici apa caldă, nici roata. Este reluat, ca proiect, după anii 2000, început în 2009, după un an de zile de updatare a proiectului, dar oprit la câteva luni de o serie întreagă de instanţe de la Cluj, în urma plângerilor făcute de oameni care nu ar fi vrut să se modernizeze nimic în Bucureşti. Am aşteptat doi ani şi opt luni şi, deşi l-am împărţit pe tronsoane pentru a putea merge mai repede, a trebuit să aşteptăm decizia instanţelor. Îmi cer eu scuze, deşi nu aveam vină faţă de locuitorii acestei zone", a declarat primarul general.

Potrivit municipalităţii, lucrările la primul tronson al bulevardului au costat 130 de milioane de lei fără TVA.

Sorin Oprescu a precizat că în zonă vor circula cinci linii de tramvai şi şase de autobuz, iar lucrările la bulevardul Uranus vor continua spre sud, inclusiv cu construirea tunelului pe sub Palatul Parlamentului, pentru care se aşteaptă avizul necesar.

"Continuăm cu lărgirea Podului Haşdeu, trecerea pe sub dealul Parlamentului şi intrăm pe strada Uranus, până la intersecţia cu Tudor Vladimirescu. Bulevardul Tudor Vladimirescu este reglementat şi terminat, iar de acolo ne îndreptăm spre Gara Progresul şi spre ieşirea din Capitală", a explicat edilul.

Tronsonul Buzeşti-Berzei a rămas subiect de dispută între municipalitate şi ONG-uri chiar şi după finalizarea lucrărilor, primarul general Sorin Oprescu spunând "că totul este în deplină legalitate", în timp ce preşedintele Asociaţiei "Salvaţi Bucureştiul", Nicușor Dan, susţinea că nu se poate face recepţia lucrărilor.

Oprescu a fost prezent vineri la efectuarea primelor probe ale tramvaielor care vor circula pe tronsonul Piaţa Victoriei - Vasile Pârvan. "Tot ce a fost făcut aici a fost făcut în deplină legalitate. (...) Sunt convins că circulaţia maşinilor în Bucureşti va fi mult mai organizată de acum încolo", a declarat primarul general.

Pe acest subiect, preşedintele Asociaţiei "Salvaţi Bucureştiul" a spus că, în urma unei decizii din 6 ianuarie a instanţei de judecată, care nu este definitivă, cele două autorizaţii de construire a şoselei au fost suspendate.

"Decizia s-a referit şi la cele două autorizaţii de construire. Şoseaua ştim cu toţii că există acolo, însă din punct de vedere juridic primăria nu o să poată să-i facă recepţia. Este o şosea care există, dar ea este o construcţie ilegală", a declarat Nicuşor Dan.

În replică, primarul Capitalei a arătat că este vorba de o suspendare doar până la judecarea "lucrurilor pe fond", toate lucrările executate pe Şoseaua Buzeşti-Berzei fiind făcute în deplină legalitate.

Mai mult, primarul Sorin Oprescu a arătat că este convins că cei care vor judeca pe fond această cauză vor vedea utilitatea arterei şi vor decide în mod corect.

Reprezentanţii municipalităţii au precizat că, faţă de deciziile din 6 ianuarie ale instanţei, Primăria Capitalei va exercita căile de atac prevăzute de lege.

Buzeşti-Berzei-Uranus este un bulevard cu câte două benzi pe sens şi bandă pentru biciclişti, cu trotuare cu o lăţime cuprinsă între trei şi cinci metri şi linie de tramvai pe zona mediană, reprezentând o alternativă pentru Calea Victoriei şi bulevardele Lascăr Catargiu, Magheru şi Dimitrie Cantemir.

Proiectul include şi modernizarea liniei de tramvai, a carosabilului şi trotuarelor, înlocuirea, protejarea şi modernizarea reţelei de canalizare şi a reţelelor alimentare cu apă, dar şi lucrări de realizare a iluminatului public.

Proiectul are trei etape, prima vizând tronsonul dintre Piaţa Victoriei - Vasile Pârvan, a doua, Vasile Pârvan - Piaţa George Coşbuc, iar a treia, Piaţa George Coşbuc - Gara Progresul.

În 2011, primarul Sorin Oprescu spunea că Bucureştiul va putea fi traversat de la nord la sud în 20 de minute, pe traseul Piaţa Victoriei - Piaţa Coşbuc, în urma lucrărilor la bulevardul Buzeşti-Berzei-Uranus - "cea mai mare operaţiune urbană din ultimii 20 de ani".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici