FOTO | Lucrări pentru adâncirea şenalului navigabil pe Dunăre, din cauza secetei

Publicat: 23 08. 2017, 11:42
Actualizat: 26 03. 2019, 19:43

Din cauza secetei, autorităţile au fost nevoite să ia măsuri, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi a decis să sape pe fundul apei în zona Galaţi, încercând să asigure adâncimi minime pe sectorul maritim al Dunării, ca urmare a scăderii semnificative a cotelor şi debitului fluviului.

Operaţiunea este necesară pentru a asigura siguranţa navigaţiei atât pe Dunărea fluvială, cât şi pe cea maritimă.

Lucrările de dragare au început miercuri dimineaţă în zona Galaţi.

Conform AFDJ, operaţiunea se desfăşoară între kilometri 153 şi 155, iar lucrarea este făcută de draga ”Dunărea Maritimă”.

După câteva zile, nava care sapă pe fundul apei se va muta în altă parte. ”Sunt lucrări de dragaj de întreţinere care intră în atribuţiile noastre. Acţionăm în permanenţă în punctele critice pentru a asigura adâncimile minime recomandate pe sectorul maritim. Acum suntem la Galaţi. La Prut amonte este adevăratul punct critic din această zonă şi vom acţiona şi acolo pentru a asigura adâncimea necesară navigaţiei”, a declarat directorul general al AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru.

Miercuri, nivelul Dunării la Galaţi este de 132 centimetri, în creştere uşoară faţă de marţi, dar cota este cu aproape 70 de centimetri mai mică decât ar fi normal în această perioadă a anului.

”Debitul este scăzut. Dacă debitul Dunării la intrarea în ţară ar fi la nivelul mediei multianuale de 4.300 metri cubi pe secundă, ar trebui să avem la Galaţi un nivel de circa 200 de centimetri. Astăzi, debitul Dunării este de doar 3.300 metri cubi pe secundă”, a spus directorul Dorian Dumitru.

AFDJ Galaţi a emis un aviz către navigatori, care a intrat în vigoare miercuri. Navigatorii sunt înştiinţaţi despre lucrările de pe fluviu şi despre regulile impuse în zonă. Pe durata lucrărilor, navele şi convoaiele care trec pe acolo sunt obligate să reducă viteza de marş, să nu creeze valuri, să folosească semnalele acustice şi luminoase pe timpul nopţii şi/sau în caz de ceaţă. Totodată, navigatorii aflaţi în tranzit pe Dunărea Maritimă trebuie să aştepte confirmare de la echipajul navei care sapă pe fundul apei că a fost eliberat culoarul navigabil.