Cadouri inedite traditionale care invie traditia romaneasca (P)

In anul 2017 a aparut in România un proiect care invie traditia, un magazin de artizanat, produse si cadouri traditionale romanesti. De fapt, in spatele proiectului este o ampla misiune sociala de a sustine, conserva si chiar dezvolta mestesugul si artizanatul romanesc. Dupa o incursiune in lumea mesterilor populari, intalniri cu ei pe la mai multe targuri si pe la casele acestora, s-a descoperit ca suntem la ultimele generatii de artizani romani.

Urmărește
213 afișări
Imaginea articolului Cadouri inedite traditionale care invie traditia romaneasca (P)

In anul 2017 a aparut in România un proiect care invie traditia, un magazin de artizanat, produse si cadouri traditionale romanesti. De fapt, in spatele proiectului este o ampla misiune sociala de a sustine, conserva si chiar dezvolta mestesugul si artizanatul romanesc. Dupa o incursiune in lumea mesterilor populari, intalniri cu ei pe la mai multe targuri si pe la casele acestora, s-a descoperit ca suntem la ultimele generatii de artizani romani. Asadar, s-a creionat o idee de proiect pentru sustinerea lor si astfel Magazinul online Invie Traditia a luat viata. Inceputul a fost foarte greu, insa plin de speranta si motivatie, de a duce la bun sfarsit o misiune foarte frumoasa si valoroasa pentru mostenirea pe care Romania o va transmite generatiilor viitoare. Am decis sa prezentam aceasta poveste foarte frumoasa in editorialul nostru. 

In ce consta proiectul care invie traditia romaneasca?

Acesta este un este un proiect de conservare a patrimoniului imaterial al Romaniei, prin conservarea mestesugurilor populare, nascute la sat si transmite din generatie in generatie, de sute si mii de ani, pana in zilele noastre. Detaliile despre proiect sunt prezente pe site-ul proiectului care invie traditia romaneasca veche de secole. Arta populara pe arealul geografic al Romaniei este foarte complexa si bogata. Intalnim toate formele de mestesug popular, conservate foarte bine pana in zilele noastre. De la obiecte, la tehnici de lucru, pana la forma si cromatica obiectelor finale. Proiectul consta intr-un magazin online de arta populara si cadouri traditionale romanesti, care pune la vanzare produsele mesterilor populari. 

Astfel, oamenii din orase au acces direct la produsele traditionale romanesti realizate in atelierele mesterilor populari. Produsele sunt achizitionate in regim fair trade, adica respectand conditiile unui comert echitabil, astfel incat mesterii sa fie cei care castiga cel mai mult din urma lui. Pana acum magazinul reuneste peste 2000 de produse, din formele cele mai variate, de la ceramică si lut, scultura in lemn, tesatura, obiecte de artizanat si multe altele. Foarte importanta este zona de cadouri traditionale romanest, care este foarte dezvoltata. Putem spune cu siguranta ca proiectul invie traditia romaneasca, pentru ca aici vom gasi cel mai mare catalog de cadouri traditionale romanesti din mediul online. Tot ceea ce cumparatorii au de facut, este sa rasfoiasca cu atentie si sa aleaga cadoul potrivit in functie de ocazia de care au nevoie. 

Care sunt principalele categorii de produse traditionale pe care le gasim in magazinul online?

Principalele categorii de produse mestesugaresti adunate de la mesterii populari constau in obiecte din lut si ceramica, obiecte din lemn, produse de tesatura, port popular, obiecte artizanale de decor si cadouri traditionale romanesti. Dintre toate categoriile, se ramarca ultima, care reuneste o colectie foarte ampla, potrivite pentru mai toate ocaziile. Astfel, fie ca vorbim de zile onomastice, de evenimente importante cum sunt nunta sau botezul, fie ca suntem in cautarea unui cadou inedit. Sau poate avem o delegatie oficiala de parteneri de afaceri din strainatate. Veti vedea ca un cadou traditional este cel mai potrivit pentru toate cele de mai sus. In primul rand pentru ca obiectele mestesugaresti romanesti sunt in primul rand opere de arta unice in lume. Unele din ele sunt incluse chiar in patrimoniul imaterial UNESCO. De aceea, nu ai cum sa dai gres cu o astfel de alegere.

Apoi, mai este si partea de misiune sociala. Cu totii ne dorim ca orice actiune pe care o facem sa aiba sens, atat pentru noi, cat si pentru cei din jur, pentru mediu. Sa faca lumea mai buna, in general. Acest lucru poate fi extrapolat si la ceea ce cumparam. Atunci cand alegem sa cumparam produse romanesti, mai ales cele din categoria pe cale de disparitie, contribuim la conservarea acestei lumi atat de frumoase care e pe cale sa se piarda. De aceea noi incurajam foarte mult ca atunci cand oferim ceva, sa o facem cu sens si sa faca si cat mai mult sens. 

Cum a demarat initiativa?

Initiativa a demarat de la o idee, cum am evidentiat mai sus. Apoi am luat tara la pas, in lung si-n lat, am mers pe la targuri de arta populara, ne-am intalnit cu mesteri, artizani si oameni frumosi. Si am creionat o idee de proiect impreuna cu ei, un proiect care sa invie traditia romaneasca veche de secole nascuta la sat. Traditie bogata si frumoasa care a fost transmisa cu multa truda generatiilor viitoare. Este lesne de inteles ca inceputul a fost cel mai greu. Pentru ca in primul rand a fost o chestiune de credibilitate. Cel mai important lucru a fost sa incercam sa convingem ca proiectul este unul serios. Sau ca dorim sa realizam lucruri serioase, cel putin la nivel de misiune. Apoi, multa munca din spate si timpul au confirmat. E contat enorm sprijinul mesterilor cu care am inceput sa lucram la inceput. Oameni foarte faini, cu care am ramas alaturi pana in zilele noastre. Suntem practic ca intr-o familie. 

Care au fost principalele greutati?

Putem enumera mai multe tipuri de greutati pe care le-am intalnit. In primul rand piata era una necunoscuta. Nu mai aveam experienta in asa ceva. Era doar o intentie buna si multa motivatie. Insa know how de industrie cum se zice in limbaj de business foarte putin. Asa ca am inceput sa ne documentam, sa studiem si sa facem mici presupuneri. Apoi acele presupuneri le-am pus in practica. Unele s-au confirmat, altele s-au infirmat, si asa am ajuns la stadiul actual al proiectului. Putem spune ca proiectul este unul in continua dezvoltare si crestere. Mereu adaugam mesteri noi sau crestem gama alaturi de mesterii cu care lucram deja. Apar de multe ori proiecte custom din partea clientilor, la care ne nevoim sa le raspundem cat mai bine. 

Al doilea mare milestone a fost partea financiara. Proiectul a inceput sa se sustina abia din anul al 3-lea de activitate, pana atunci a fost nevoie de un aport susbstantial de bani si munca din partea fondatorilor. A fost foarte importanta rabdarea si faptul ca ne-am asumat de la bun inceput ca va fi o misiune grea. Apoi au aparut si evenimente de forta majora care au afectat toata piata si implicit si pe noi. Insa, am trecut cu bine prin toate, cu ajutorul celor implicati. 

Un al treilea lucru a fost sa convingem oamenii ca merita sa cumpere produse romanesti. O misiune pe care ne-am asumat-o de la bun inceput, aceea de a face awareness pe zona asta. De a constientiza lumea ca daca nu incepem sa sustinem aceasta zona o vom pierde in cel mai scurt timp. O piata inundata de obiecte care imita arta populara sau de lucruri de slaba calitate, dar la preturi mai mici a fost si este o piedica foarte mare in desfasurarea misiunii noastre. Insa putem spune ca sunt si foarte multi oameni care apreciaza lucrurile de calitate si care vor sa contribuie. Acesti oameni au fost cu noi inca de la inceput si ne ajuta in continuare sa facem treaba sa mearga. 

Cum putem sustine proiectul?

E simplu, proiectul care invie traditia romaneasca poate fi sustinut prin orice achizitie pe care o faceti in cadrul magazinului de cadouri traditionale si arta populara mestesugareasca. Orice obiect cumparat contribuie la misiunea atat de frumoasa a proiectului din care poate face oricine parte. A sustine arta populara şi mesesugul unul de indemn, este dinamic, cere implicarea si se adreseaza in primul rand celor din jurul nostru. Noi incurajam oamenii sa mearga direct la mesteri acasa, sa ii vada lucrand sa le cumpere produsele. Insa nu toata lumea poate face asta, iar pentru acestia magazinul nostru online este mereu la indemana. 

Un alt lucru pe care il putem face este sa dam mai departe vestea cea buna, sa vorbim intre prieteni dupa ce am comandat ceva. Sa le spune ce chestii faine am gasit si cat sens face acest proiect. Pentru ca stim cu totii cat sunt de mari costurile de promovare in zilele noastre. Noi incurajam 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici