Călătorii români apreciază trenurile automotoare electrice pe care Franţa urma să le caseze

Trenurile automotoare electrice din inox, folosite pentru a transporta călătorii în suburbia Parisului, sunt apreciate în România, în condiţiile în care autorităţile franceze vor să le scoată din uz până în 2015, relatează cotidianul 20 Minutes în ediţia electronică.

Urmărește
286 afișări
Imaginea articolului Călătorii români apreciază trenurile automotoare electrice pe care Franţa urma să le caseze

Călătorii români apreciază trenurile automotoare electrice pe care Franţa urma să le caseze (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

În urmă cu şase luni, autorităţile locale franceze au lansat cu mare fast noul tren care circulă în regiunea metropolitană a Parisului, Ile-de-France, permiţându-le astfel să scoată din uz până în 2015 vechile trenuri din inox.

Dar deşi "trenuleţele gri" ar fi trebuit să dispară, acestea abundă în România. Din 2004, compania română de căi ferate, CFR, a cumpărat 32 de astfel de trenuri automotoare, 25 din Franţa şi şapte din Luxemburg. Celelalte trenuri franceze urmează să fie date la fier vechi. "Nici o altă ţară nu este interesată de acestea", precizează compania franceză de căi ferate (SNCF).

"Am convins autorităţile române că trebuie să le cumpere deoarece este o ocazie", a afirmat un oficial din cadrul CFR, Cătălin Iosub. Scopul este dotarea României cu trenuri automotoare electrice, fără locomotivă, un standard de care ducea lipsă ţara sa, subliniază cotidianul francez.

Trenurile folosite nu vor fi însă folosite fără a fi modernizate. În privinţa confortului, banchetele din imitaţie de piele sunt înlocuite cu fotolii individuale de culoare roşie, materialele din interior cu elemente din sticlă, fiind instalat de asemenea un sistem de sonorizare şi de climatizare. La capitolul tehnic, trenurile vor fi adaptate sistemului de semnalizare din România şi vor fi montate noi sisteme electrice.

Potrivit CFR, costul modernizărilor se ridică la mai puţin de un milion de euro, spre deosebire de cinci sau şase milioane pentru un tren nou de acest tip. O companie din Cluj, Remarul, asigură importul şi modernizarea, "un intermediar discret pe care 20 Minutes nu a reuşit să îl contacteze".

Cotidianul 20 Minutes notează că pasagerii români par a fi mulţumiţi, dar şi CFR, care precizează că trenurile automotoare consumă 0,6 megawaţi, faţă de cinci cât consumă o locomotivă. În Gara de Nord din Bucureşti, călătorii par a aprecia trenurile din inox, care au fost vopsite în culoare portocalie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici