Campania "O familie" a Agenţiei Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi în România: Ce aţi lua dacă aţi fi forţaţi să fugiţi?

Agenţia Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi (UNHCR) a lansat, cu doar o săptămână înainte de Ziua Mondială a Refugiatului (20 iunie), o nouă campanie socială cu scopul de a aduce în atenţie impactul pe care războiul îl are asupra familiei, se arată într-un comunicat remis, joi, agenţiei MEDIAFAX.

Urmărește
228 afișări
Imaginea articolului Campania "O familie" a Agenţiei Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi în România: Ce aţi lua dacă aţi fi forţaţi să fugiţi?

Campania "O familie" a Agenţiei Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi în România: Ce aţi lua dacă aţi fi forţaţi să fugiţi?

Campania "O familie" prezintă poveştile refugiaţilor din Europa Centrală şi din lume, lansând în acelaşi timp un apel unic la acţiune. În contextul numeroaselor situaţii de urgenţă apărute în Siria, Mali, Sudanul de Sud şi Republica Democratică Congo, campania "O familie" vine să reamintească publicului larg faptul că victimele războiului sunt mame, taţi, fii şi fiice, adică familii.

Campania descrie modul în care războiul sau persecuţia pot schimba destinul unei familii în doar un minut, dar şi modul în care familiile de refugiaţi pot fi ajutate şi îşi pot regăsi speranţa chiar şi în vremurile cele mai grele.

În România, pagina web dedicată campaniei "O familie" www.unhcr.ro/1familie dezvăluie poveştile cutremurătoare ale refugiaţilor care s-au stabilit în zonă şi care s-au zbătut sau se zbat în continuare pentru a se reuni cu familiile lor.

- Un proiect ce lansează un apel unic la acţiune

Proiectul-apel la acţiune a fost inspirat de o serie de fotografii comandate de UNHCR fotografului Brian Sokol, având ca temă: Cel mai important lucru. Proiectul fotografic a scos la lumină deciziile sfâşietoare pe care familiile de refugiaţi trebuie să le ia atunci când sunt forţaţi să îşi părăsească locuinţele.

Campania derulată de UNHCR prezintă fotografiile celui mai de preţ lucru pentru refugiaţii care locuiesc în prezent în Europa Centrală şi de Est. Poveştile poartă în călătorii dificile, dezvăluind ce anume au putut familiile să ia cu ele şi rememorând felul în care au reuşit să supravieţuiască.

Biroul UNHCR în România face apel către publicul larg să pornească, fie şi doar pentru o clipă, în aceeaşi călătorie, îmaginându-şi ce anume ar lua cu ei dacă ar fi forţaţi să se refugieze.

Pe pagina web a campaniei "O familie", publicul poate încărca fotografii făcute chiar de ei alături de obiectele pe care le-au ales, pot să comenteze aceste alegeri pe Twitter sau să le posteze pe Facebook. Fiecare fotografie va fi încărcată pe Pinterest - un "panou" fotografic global dedicat proiectului sau pot fi postate pe pagina personală de Facebook prin intermediul unei noi aplicaţii denumite "Dacă ar trebuie să fug".

Vizitatorii paginii web pot de asemenea să adauge pagina de copertă (cover) a UNHCR la profilul propriu de pe Facebook, să afişeze bannerul campaniei pe blogul şi paginile personale şi să promoveze pagina web a campaniei prin canalele proprii de socializare. Mai mult, campania încurajează oamenii să se ofere ca voluntari şi să susţină refugiaţii în procesul de integrare.

- Evenimente publice cu ocazia Zilei Mondiale a Refugiatului

Pentru a celebra Ziua Mondială a Refugiatului, UNHCR aduce în România un proiect spectaculos de fotografie, film şi muzică sub numele de Refugiu şi Subzistenţă: povestea mai multor călătorii, ce va fi proiectat timp de 2 nopţi, în perioada 20-21 iunie pe faţada clădirii istorice Hanul Manuc din Bucureşti, Centrul Vechi – Piata Sf. Anton

Lista completă a evenimentelor publice este disponibilă la: www.unhcr-centraleurope.org/1family şi www.unhcr.ro/1familie

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici