Campanie pentru conştientizarea violenţei împotriva copiilor, iniţiată de "Salvaţi Copiii"

Campania "Copiii fără etichete" pentru conştientizarea violenţei împotriva copiilor, lansată marţi, de "Salvaţi Copiii, are printre obiective şi generarea unei schimbări de atitudine faţă de copii şi de modul de educare în principalele două medii care îi formează, familia şi şcoala.

Urmărește
304 afișări
Imaginea articolului Campanie pentru conştientizarea violenţei împotriva copiilor, iniţiată de "Salvaţi Copiii"

Campanie pentru conştientizarea violenţei împotriva copiilor, iniţiată de "Salvaţi Copiii" (Imagine: Catalin Abagiu / MediafaxFoto)

"Campania a fost gândită ca o sursă de soluţii pentru una din cele mai stringente probleme cu care se confruntă societatea românească astăzi: violenţa împotriva copiilor, o realitate de necontestat în principalele două medii care îi formează pe aceştia, respectiv familia şi şcoala, cu efecte directe asupra echilibrului emoţional al copiilor" a declarat, marţi, cu ocazia lansării campaniei, preşedintele executiv al organizaţiei "Salvaţi copiii", Gabriela Alexandrescu.

Potrivit Gabrielei Alexandrescu, mesajul-cheie al campaniei este acela de a ajuta cu adevărat copiii să devină "Oameni Mari", dacă vor fi crescuţi fără etichetele educaţionale tradiţionale: bătaie, umilinţă, jigniri, stigmatizare pe criterii sociale sau etnice.

"Campania urmăreşte conştientizarea violenţei împotriva copiilor din societatea românească, generarea unei schimbări de atitudine faţă de această violenţă, precum şi generarea unei schimbări de paradigmă în educaţia copiilor, prin înlocuirea practicilor violente cu metode educaţionale pozitive, respectarea copilului în locul umilirii lui, renunţarea la indiferenţă şi acceptare faţă de violenţa împotriva copiilor", a mai spus Alexandrescu.

Potrivit iniţiatorilor, sloganele campaniei sunt: "Etichetele din copilărie prind viaţă în adulţi. Dezlipeşte eticheta! Copiii crescuţi fără etichete se fac Oameni Mari", eticheta fiind conceptul care sintetizează toate formele de violenţă împotriva copilului.

Pe lângă prezentarea rezultatelor unui studiu privind abuzul la adresa copiilor, campania urmăreşte mobilizarea bloggerilor pentru combaterea violenţei împotriva copiilor, o "campanie de conştientizare" referitoare la efectele etichetelor din copilărie asupra viitorilor adulţi, care va fi derulată în mediul online şi outdoor, un concert cu ocazia zilei de 1 iunie, pentru promovarea parentingului pozitiv şi a unei educaţii fără etichete, precum şi un program de grădiniţe estivale pentru copiii romi, pentru a încuraja şcolarizarea acestora şi integrarea lor socială.

Îniţiatorii l-au prezentat, ca ambasador al campaniei, pe Cristian China-Birta, care şi-a asumat, împreună cu Blogal Initiative, mobilizarea bloggerilor pentru ca aceştia să combată violenţa împotriva copiilor.

Potrivit iniţiatorilor campaniei, mobilizarea blogosferei va avea loc între 19 martie şi 18 aprilie, fiecare blogger având posibilitatea de a scrie "în stilul lui, folosind propriile lui exemple şi poveşti". loggerii participanţi vor fi incluşi într-un e-book realizat în cadrul campaniei, împreună cu cel puţin un articol.

"Echipa Salvaţi Copiii România pune la dispoziţia bloggerilor interesaţi de proiect un banner care să marcheze intrarea lor în campanie, pentru această cauză. Bloggerii participanţi vor primi o diploma simbolică pentru recunoaşterea efortului şi a implicării lor, alături de Salvaţi Copiii", a mai spus Gabriela Alexandrescu.

Campania "Copiii fără etichete" se va desfăşura în perioada martie-octombrie 2013.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici