- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Canalul Dunăre-Marea Neagră a împlinit 24 de ani
Conducerea Administraţiei Canalelor Navigabile a sărbătorit, luni, 24 de ani de la deschiderea navigaţiei pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, angajaţii fiind liberi în această zi.
Canalul Dunăre-Marea Neagră a împlinit 24 de ani (Imagine: Mediafax Foto)
Directorul general al ACN, Ovidiu Cupşa, a declarat, luni, în cadrul unei conferinţe de presă, că principalul avantaj al Canalului Dunăre-Marea Neagră constă în legătura directă cu Portul Constanţa, cel mai mare port maritim de la Marea Neagră şi unul dintre cele mai mari din Europa.
"Canalul Dunăre - Marea Neagră este cea mai mare investiţie din istoria României. Dacă ar fi să discutăm în termenii de astăzi, această investiţie depăşeşte două miliarde de euro", a afirmat Ovidiu Cupşa.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Trăiești în Democrație, ai putere absolută. Se numește VOT!
-
Gruparea Houthi anunţă că va continua să atace Israelul în ciuda loviturilor asupra Yemenului
-
Vrancea: Bărbatul ucis din greşeală în timpul unei partide de vănătoare aduna lemne uscate
-
Crin Antonescu, despre faptul că nu există pe reţelele de socializare: Este foarte adevărat
La conferinţa de presă a fost prezent şi Mihai Stanciu, director de Exploatare în cadrul Administraţiei Canalelor Navigabile, care s-a numărat printre cei care au contribuit la ridicarea acestui obiectiv.
El a povestit că peste 20.000 de oameni din întreaga ţară au lucrat la realizarea Canalului Dunăre-Marea Neagră, iar condiţiile de muncă erau dificile. Oamenii stăteau timp de mai multe luni departe de familie, locuiau în condiţii de şantier, dar avea satisfacţia unor câştiguri financiare bune pentru acele vremuri.
Mihai Stanciu a afirmat că o persoană putea câştiga chiar şi 7.000 de lei pe lună în timpul construirii Canalului Dunăre-Marea Neagră.
Directorul de Exploatare din cadrul ACN a mai precizat că pe lângă specialiştii detaşaţi din diverse localităţi ale ţării, la lucrări au mai contribuit şi militarii, în zonele Cernavodă şi Medgidia, dar şi deţinuţi, în prima parte a lucrărilor şi la ridicarea Canalului Poarta Albă-Midia Năvodari.
Cu ocazia Zilei Canalului, angajaţii ACN au avut zi liberă, conform contractului colectiv de muncă. De asemenea, Patronatul, împreună cu Sindicatul Unit Dunăre-Marea Neagră au organizat ieşiri în aer liber pentru angajaţi la punctele de lucru ale companiei.
Construcţia Canalului Dunăre - Marea Neagră a început în 1949, iar lucrările au fost sistate în 1955. Acestea au fost reluate în 1975, Canalul fiind inaugurat pe 26 mai 1984.
Canalul Dunăre - Marea Neagră leagă portul Cernavodă de portul maritim Constanţa, scurtând cu aproximativ 400 de kilometri ruta mărfurilor de la Marea Neagră până la porturile dunărene din Europa Centrală. În plus, folosind această rută, mărfurile din Australia şi Orientul Îndepărtat, destinate Europei Centrale, îşi scurtează drumul cu 4.000 de kilometri.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 22:47
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1038. Ucraina ar putea fi nevoită să se retragă din regiunea Kursk până în primăvară, avertizează oficialii americani / Rusia creşte producţia de drone Shahed la fabrica din Tatarstan / ISW: Putin respinge planul de pace elaborat de echipa lui Trump / Reuters: Rusia utilizează Bitcoin pentru plăţile internaţionale
-
astăzi, 22:26
Vrancea: Bărbatul ucis din greşeală în timpul unei partide de vănătoare aduna lemne uscate