- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Canalul Dunăre - Marea Neagră împlineşte un sfert de veac
Canalul Dunăre - Marea Neagră, al treilea canal ca mărime din lume după Suez şi Panama şi care leagă porturile Cernavodă şi Constanţa Sud, scurtând cu circa 400 de kilometri ruta mărfurilor de la Marea Neagră spre centrul Euroepei, va împlini, marţi, 25 de ani de la deschiderea oficială.
Canalul Dunăre - Marea Neagră împlineşte un sfert de veac (Imagine: Wikipedia)
Canalul Dunăre - Marea Neagră leagă porturile Cernavodă, de pe Dunăre, şi Constanţa Sud, de la Marea Neagră, scurtând cu circa 400 de kilometri ruta mărfurilor de la Marea Neagră spre centrul Europei şi cu aproximativ 4.000 de kilometri ruta pe care o fac mărfurile din Australia şi Orientul Îndepărtat destinate Europei Centrale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
OZN deasupra României: O imagine din 2022 publicată de un fost oficial al Pentagonului face înconjurul internetului. Cât de credibilă este fotografia
-
Bilanţul inundaţiilor din Spania a crescut la 158 de morţi
-
Schimbările climatice afectează agricultura: România a ajuns Tunisia, apa va fi cotată la Bursă
-
Sursă israeliană despre un posibil atac al Iranului: Israelul este la „un nivel ridicat de pregătire”
Construcţia canalului a început în 1949, mulţi dintre muncitori fiind deţinuţi politici din închisorile comuniste. Lucrările au fost sistate în 1955 şi au fost reluate apoi în 1975, fiind finalizate în 1984, când Canalul Dunăre - Marea Neagră a fost inaugurat, în data de 26 mai, de către Nicolae Ceauşescu.
Canalul a fost proiectat pentru a funcţiona la o capacitate de 80 de milioane de tone anual. Construcţia sa a necesitat excavarea a aproximativ 300 de milioane de metri cubi de sol şi rocă, mai mult cu 25 de milioane decât la Canalul Suez şi cu 140 de milioane mai mult decât la Canalul Panama. De asemenea, au fost folosite peste patru milioane de metri cubi de beton şi beton armat şi, de asemenea, 24.345 de tone de echipament şi lucrări metalice.
Cu o lungime de 64 de kilometri, o adâncime de şapte metri, o lăţime la bază de 70 de metri şi la suprafaţă de 110 - 140 de metri, Canalul Dunăre - Marea Neagră se situează, potrivit standardelor EEC-UNO, în clasa a şasea de canale interioare, cea mai mare clasă pentru astfel de construcţii. Este al treilea canal ca mărime din lume, după Suez şi Panama.
Pescajul maxim admis este de 5,5 metri, permiţând astfel accesul navelor fluviale şi a celor maritime mici. La fiecare capăt există câte două ecluze care permit traficul în ambele sensuri.
Canalul traversează localităţile Cernavodă, Saligny, Mircea Vodă, Satu Nou, Medgidia, Castelu şi Poarta Albă, unde există o bifurcaţie. Ramura nordică, Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari, trece prin Nazarcea, Ovidiu şi Năvodari, iar ramura sudică trece prin Basarabi şi Agigea.
Într-un comunicat de presă, director general al Companiei Naţionale "Administraţia Canalelor Navigabile" SA Constanţa, Valentin Zeicu, a precizat că, în perioada 26 - 29 mai, se vor desfăşura festivităţile de celebrare a celor 25 de ani de existenţă a Canalului Dunăre - Marea Neagră.
"Ȋn cadrul festivităţilor vor avea loc mai multe evenimente la care vor fi invitate oficialităţi din ţară şi străinătate", a precizat directorul "ACN" SA Constanţa.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO