Prima pagină » Social » Şcoala online, pericol pentru copiii cu dizabilităţi. Starea lor se agravează dacă nu interacţionează cu profesorii

Şcoala online, pericol pentru copiii cu dizabilităţi. Starea lor se agravează dacă nu interacţionează cu profesorii

Şcoala online, pericol pentru copiii cu dizabilităţi. Starea lor se agravează dacă nu interacţionează cu profesorii
Predarea online nu este eficientă în toate cazurile, nu când vorbim despre copiii care au nevoi speciale. Asta pentru că evoluţia lor depinde de interacţiunea profesor-elev în mediul fizic, iar terapia online face ca aceştia să piardă tot ceea ce au învăţat până în prezent. 
 
„Sunt copii cu nevoie speciale, cu autism mulţi dintre ei, cu sindrom Down, epilepsie, cu tetrapareză spastică. Pentru copilul cu dizabilităţi, această întrerupere a vieţii şcolare şi a rutinei zilnice este o catastrofă pentru că el regresează. Am chiar semnale de la unii părinţi că unora dintre copii chiar le-au revenit stereotipiile pe care le aveau”, a spus Adela Hanafi, preşedinta asociaţiei CONIL. 
 
Părinţii, de cele mai multe ori, nu au pregătirea sau timpul necesar pentru a înlocui profesorul.
 
„Aceşti copii au nevoie şi de terapiile unu la unu. Noi avem psiholog, logoped, terapeut, kinetoterapeut. Noi lucrăm într-o echipă complexă de oameni. Aceste terapii cu greu se pot desfăşura online, foarte, foarte greu”,  a mai declarat preşedinta CONIL. 
 
La noi în ţară trăiesc aproape 70.000 de copii cu dizabilităţi.