Căsătoria, primul loc în topul încrederii românilor în instituţii. Justiţia şi Guvernul se află pe ultimele locuri

Căsătoria este instituţia în care românii au cea mai mare încredere, urmată de biserică şi organizaţii ecologiste, potrivit studiului Trusted Brands 2011, realizat de revista Reader's Digest.

Urmărește
423 afișări
Imaginea articolului Căsătoria, primul loc în topul încrederii românilor în instituţii. Justiţia şi Guvernul se află pe ultimele locuri

Căsătoria, primul loc în topul încrederii românilor în instituţii. Justiţia şi Guvernul se află pe ultimele locuri (Imagine: Shutterstock)

Marile surprize ale Trusted Brands 2011 au apărut însă la secţiunea instituţii. Căsătoria este instituţia în care românii au cea mai mare încredere (81%), urmată de biserică (72%), organizaţii ecologiste (65%), internet (64%), companii internaţionale (46%), radio şi televiziune (45%), presă (32%), publicitate (31%), bănci (29%), funcţionari publici (21%), justiţie (17%) şi Guvern (6%).

Încrederea românilor în instituţia căsătoriei rămâne în 2011 şi cea mai mare de pe continent, în timp ce mediul bancar a pierdut din încredere. Încrederea în instituţiile bancare a scăzut în România de la 43%, în 2010, la 29%, în 2011, deşi la nivel european încrederea în bănci a crescut în acest an cu o medie de 3 procente.

Rezultatul plasează România pe ultimul loc în Europa la secţiunea încredere în instituţiile bancare. România se situează tot pe ultimul loc şi în privinţa încrederii în Guvern (6% faţă de 23% media europeană), iar încrederea în justiţie se situează cu 20 de procente sub media europeană.

La categoria profesii, campionii încrederii la români rămân, ca şi în anii trecuţi, pompierii (92%), piloţii (91%) şi farmaciştii (86%). Topul continuă cu profesorii (74%), doctorii (71%), fermierii (71%), meteorologii (71%), preoţii (55%), asistentele medicale (52%), taximetriştii (37%), consultanţii financiari (34%), avocaţii (32%), agenţii de turism (32%), poliţie (31%), jurnaliştii (31%), judecătorii (25%), liderii de sindicat (18%), fotbaliştii (16%), agenţii de vânzări auto (12%) şi politicienii (2%).

Pe de altă parte, la secţiunea dedicată Uniunii Europene şi monedei euro, 53% dintre români spun că au încredere în euro şi 51% au încredere în Uniunea Europeană. Pe de altă parte, 51% sunt de părere că Uniunea Europeană nu influenţează alte state în afară de cele membre, iar 43% consideră că nu există avantaje în a avea o monedă unică europeană.

"Mi se par îmbucurătoare procentele de încredere în companiile internaţionale şi în publicitate, care situează România pe primul loc în Europa. Cifrele vorbesc de la sine: 46% din români declară că au încredere în companiile internaţionale, iar 31%, în publicitate, faţă de 35% şi, respectiv, 14%, cât este media europeană", a spus Florin Petrescu, Country Manager Reader's Digest România.

Studiul a fost realizat prin corespondenţă, în perioada septembrie - noiembrie 2010, iar respondenţii au fost selectaţi din baza de date de clienţi activi ai Reader's Digest din cele 16 ţări europene. În perioada menţionată, în Europa s-au trimis 223.811 chestionare cu întrebări deschise, iar rata medie de răspuns a fost de 7%. România a înregistrat cea mai mare rată de răspuns la nivel european, după Finlanda - 14,1%.

Compania Reader's Digest a fost înfiinţată în 1922, în State Unite ale Americii, şi funcţionează în peste 60 de ţări. În România, publicaţia s-a lansat în noiembrie 2005.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici