Cât costă întreţinerea la o maşină second-hand faţă de una nouă?
Preţul de achiziţie nu este aproape niciodată singurul "cost" care trebuie achitat atunci când cumperi o maşină. Cele mai puţin plăcute sunt legate de reparaţii, în cazul maşinilor uzate.
Cât costă întreţinerea la o maşină second-hand faţă de una nouă? (Imagine: Adriana Neagoe/Mediafax Foto)
O maşină uzată este întotdeauna înlocuită de una nouă din câteva principii fundamentale. Primul - iese din garanţie, şi implicit tot ce se va strica de atunci înainte va fi achitat de proprietar, iar al doilea, costul legat de întreţinerea acesteia urcă din ce în ce mai mult, deoarece trebuie înlocuite componente cheie ale acesteia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Burduja afirmă că preluarea E.ON România de către compania maghiară MVM ar putea fi blocată din motive de securitate: „Nu vom permite gazului rusesc să intre în ţară”
-
Vicepremierul Poloniei anunţă că a identificat un grup rus care ar fi urmărit să influenţeze alegerile prezidenţiale
-
Jandarmeria: protest ilegal în zona CCR. Traficul e blocat pe Calea 13 Septembrie
Spre exemplu, cu 8.000 de euro avem de ales între un VW Golf V 1,9 TDI din 2006 sau un Logan 1,6i 90 CP nou. Amândouă au aproape aceleaşi dotări - aer condiţionat, geamuri electrice, ABS, computer de bord şi radio-CD, dar modelul german dispune de o imagine de marcă mai bună - alături de 80.000 km în plus desigur. Ce înseamnă efectiv kilometri în plus? - bani în plus când vine vorba de întreţinere. Spre exemplu, reviziile pentru un Logan 1,6i 90 CP vor costa în 100.000 km aproape 800 de euro, adica în jur de 3.200 de lei. În condiţiile în care acum Dacia oferă gratuit o garanţie de 4 ani, orice alt defect va fi remediat fără niciun cost suplimentar.
În cazul unui Golf V 1,9 TDI între 90.000 km şi 150.000 km se va plăti numai pe revizii aceeaşi sumă de aproximativ 800 de euro, dar la aceasta se vor adăuga "surprize" precum - un set nou de anvelope 300 de euro, un kit de ambreiaj care trebui schimbat la 70-80.000 km - încă aproape 300 de euro, un set nou de amortizoare - încă 330 de euro, discuri şi plăcuţe noi de frână, pivoţi şi bucşe la roţi.
Citeşte mai multe despre întreţinerea unei maşini second-hand pe www.zf.ro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO