Cât plătesc Consiliile Judeţene din banii publici pentru a-şi face imagine în presa locală

Cumpărarea "ştirilor pozitive", strategie în urma căreia fostul ministru al Tineretului, Monica Iacob Ridzi, s-a ales cu un dosar penal, este în continuare o practică în judeţe. O demonstrează achiziţiile publice ale primăriilor şi Consiliilor Judeţene, instituţii care au îndreptat spre agenţii de publicitate sau direct spre presa locală aproape 20 de milioane de lei în anul electoral 2014.

Urmărește
290 afișări
Imaginea articolului Cât plătesc Consiliile Judeţene din banii publici pentru a-şi face imagine în presa locală

Cât plătesc Consiliile Judeţene din banii publici pentru a-şi face imagine în presa locală

Jumătate din această sumă, mai bine de 10 milioane de lei aşadar, a acoperit contractul dintre Consiliul Judeţean Constanţa, condus de liderul PSD Nicuşor Constantinescu, şi postul de televiziune Neptun TV pentru "servicii de informare şi promovare a instituţiei". În prezent, Nicuşor Constantinescu este cercetat pentru abuz în serviciu în formă continuată, instanţa dându-i însă în cursul săptămânii trecute, dreptul de a-şi relua activitatea la CJ.

 Ca să se asigure că informaţiile despre ei şi despre instituţiile pe care le conduc ajung la electorat sub forma "ştirilor pozitive", şefii judeţelor Constanţa, Gorj, Dolj, Mureş, Covasna şi Harghita au încheiat anul trecut contracte pentru "servicii de informare, promovare şi publicitate a activităţii Consiliului Judeţean" plătite cu bani publici şi negociate direct, în multe cazuri, cu instituţii din presa locală. 12,7 din cele 19,6 milioane de euro cheltuite în judeţe pe promovare şi publicitate în 2014 au acoperit exclusiv contracte de acest fel.

În alte judeţe, cum este Vâlcea, şefii de CJ au plusat, cumpărându-şi propriul panou publicitar. Gazeta de trotuar a înghiţit 142.000 de lei, adică 32.000 de euro din bugetul local "cu scopul de a aduce la cunoştinţa cetăţenilor hotărârile adoptate de Consiliul Judeţean".

 Campionul contractelor de publicitate plătite cu bani din bugetul local este Consiliul Judeţean Constanţa care a alocat imaginii sale pozitive 10.231.742 de lei cu TVA incus din cele 19.652.712 cât au în semnat cele 25 de contracte semnate în toată ţara.

Cei mai mulţi bani (18.411.284 de lei, din care doar 2.984.000 au acoperit promovări de proiecte finanţate cu bani europeni) s-au împărţit prin Consiliile Judeţene. 12,7 milioane au fost trecute în dreptul unor contracte care s-au câştigat fie prin cerere de ofertă către o singură companie (cum este cel de 271.000 de lei, adjudecat de EXCLUSIV MEDIA GROUP SRL, pentru "servicii de publicitate în presa scrisă, servicii de radio şi de televiziune şi producţie de filme de informare" contractate de Primăria Petroşani), fie prin licitaţii deschise la care câştigătorul a fost singurul ofertant sau a avut singura ofertă compatibilă cu caietul de sarcini (12.521.000 de lei).

Citeşte continuarea materialului pe www.gandul.info.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici