- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cauciucurile de iarnă: 10 întrebări la care trebuie să ştii răspunsul
Obligativitatea anvelopelor de iarnă începând cu sezonul rece din acest an a ridicat foarte multe întrebări. Cu toate că în toate ţările civilizate maşinile sunt echipate iarna cu anvelope specifice, în România încă se caută "portiţe" pentru a scăpa de o cheltuială în plus, cu toate că studiile au arătat că această cheltuială se amortizează în timp şi creşte semnificativ gradul se siguranţă în trafic şi poate chiar salva vieţi.
Cauciucurile de iarnă: 10 întrebări la care trebuie să ştii răspunsul (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
1. Care sunt cele mai scumpe, merită să schimbăm şi jantele?
În ţările dezvoltate din Europa de Vest, fiecare automobil are două seturi de roţi - unul de vară, cu jante din aliaj şi unele de iarnă, cu jante din tablă. Explicaţia este una simplă. Iarna denivelările din carosabil şi gropile sunt mascate de noroi, zăpadă sau apă, iar jantele din aliaj pot avea de suferit, mai ales în cazul în care dimensiunile acestora depăşesc pragul de 16 inchi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
O altă explicaţie o reprezintă dimensiunile roţilor de vară. Spre exemplu, dacă un autoturism dispune de jante de 18 inchi, posesorul acestuia iese mai ieftin sau în jurul aceleiaşi sume în cazul în care achiziţionează jante noi din tablă de 16 inchi şi anvelope noi de iarnă.
2. Cât costă anvelopele de iarnă?
Costul unei anvelope noi de iarnă variază de la 25 de euro, pentru un autoturism Tico şi poate ajunge la 2.500 de euro pentru SUV-urile de lux. De exemplu, pentru un Logan, o anvelopă de iarnă la mâna a doua costă 40 -100 de lei, una reşapată costă 160 -180 de lei, iar una nouă ajunge la 200-400 de lei.
"Probabil preţurile vor mai creşte, în funcţie de cerere. Mă aştept la o creştere a preţurilor cu 20%", a mai arătat Denis Duţescu. El crede că vânzările de anvelope la mâna a doua "au explodat" în acest an.
"Preţul anvelopelor diferă semnificativ, în funcţie de dimensiunea, caracteristicile şi performanţelele acestora. Preţul anvelopelor este determinat de o multitudine de factori, în principal costul materiilor prime - şi aici un rol important îl are cauciucul natural al cărui preţ a crescut foarte mult în ultima perioadă-, costuri de fabricaţie, transport", a declarat pentru gândul Ioan Purdea, PR Manager Continental Automotive Products SRL.
Un alt factor care influenţează preţul anvelopelor pentru consumatorul final este locul de achiziţie: depozit en gross de anvelope, service auto, reprezentanţe auto, precum şi posibilitatea ca acesta să includă servicii precum montarea şi echilibrarea anvelopelor.
Astfel, cei care îşi vor cumpăra anvelope de la supermarket vor fi nevoiţi să îşi plătească şi costul cu montajul şi echilibrarea roţilor, adică între 30 şi 50 de lei pe fiecare roată. în prezent, unele supermarketuri vând anvelope reşapate, cu 150 de lei bucata.
Află răspunsurile la celelalte întrebări pe www.zf.ro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO