Cauza cea mai probabilă a accidentului aviatic din judeţul Cluj este o defecţiune tehnică

Cauza cea mai probabilă a accidentului aviatic produs luni în judeţul Cluj este o defecţiune tehnică, comisia de anchetă constituită în acest caz stabilind că piloţii nu au luat legătura cu turnul de control în timpul celor opt minute de zbor, afirmă surse din rândul anchetatorilor.

Urmărește
106 afișări
Imaginea articolului Cauza cea mai probabilă a accidentului aviatic din judeţul Cluj este o defecţiune tehnică

Cauza cea mai probabilă a accidentului aviatic din judeţul Cluj este o defecţiune tehnică (Imagine: Mircea Rosca/Mediafax Foto)

Surse din rândul anchetatorilor au declarat, miercuri, că în urma cercetărilor desfăşurate până în prezent comisia de investigare a stabilit că piloţii avionului MiG 21 LanceR nu au luat legătura cu turnul de control în timpul celor opt minute de zbor.

Sursele citate au menţionat că din informaţiile preliminare ca urmare a studierii cutiei negre a rezultat că în perioada zborului cei doi piloţi nu au comunicat nici între ei, motiv pentru care anchetatorii consideră că varianta cea mai probabilă este o defecţiune tehnică, dar cauza va fi stabilită cu exactitate doar la finalizarea anchetei.

Pe de altă parte, locotenent-colonelul Liviu Lascu, procuror la Parchetul Militar Cluj, a declarat că s-a finalizat activitatea de verificare la faţa locului, iar comisia de anchetă urmează să facă un raport preliminar.

"Am finalizat cercetarea la faţa locului şi comisia tehnică va face un raport preliminar despre accident, care va fi finalizat cel mai probabil săptămâna viitoare", a declarat Lascu.

Lascu a menţionat că soţia pilotului Laurenţiu Chiriţă, mort în accident, era controlor de trafic şi era de serviciu, pe pistă, în momentul producerii tragediei.

Avionul MiG 21 LanceR s-a prăbuşit, luni, în apropiere de Câmpia Turzii, cei doi militari aflaţi la bord, căpitan-comandorul Laurenţiu-Nicolae Chiriţă şi căpitan-comandorul Sorin-Traian Avram, pierzându-şi viaţa. Cei doi piloţi aveau o experienţă de circa 1.000 de ore de zbor.

Căpitan-comandorul Laurenţiu-Nicolae Chiriţă, în vârstă de 40 de ani, pilot pe avioane supersonice, clasa I, instructor de zbor ziua şi noaptea, în toate condiţiile meteorologice, avea la activ aproape 1.300 ore de zbor, din care 940 pe MiG-21. Acesta era căsătorit şi avea un copil.

Căpitan-comandorul Sorin-Traian Avram, în vârstă de 40 de ani, pilot pe avioane supersonice, clasa I, instructor de zbor ziua şi noaptea, în toate condiţiile meteorologice, avea la activ aproape 1.000 ore de zbor, din care 830 pe MiG-21. Era căsătorit şi avea un copil.

Ambii piloţi au absolvit mai multe cursuri de specialitate în ţară şi în străinătate şi au participat la numeroase exerciţii internaţionale, potrivit MApN.

Totodată, MApN preciza că, din ordinul ministrului, a fost numită o comisie de investigaţie tehnică pentru cercetarea împrejurărilor producerii acestei catastrofe aviatice, comisie condusă de generalul de flotilă aeriană Ştefan Dănilă.

Potrivit procedurilor, a fost sesizat Parchetul Militar şi au fost sistate zborurile de instrucţie cu acest tip de aeronavă, până la finalizarea anchetei de specialitate.

Datele procurorilor militari care anchetează accidentul aviatic, după ce au verificat datele de la turnul de control al Aerodromulului Flotilei 71 Aeriene Câmpia-Turzii, relevă faptul că zborul avionului a durat opt minute.

Procurorul militar Liviu Lascu de la Parchetul Militar Cluj declara, marţi seară, că luni condiţiile meteorologice au fost foarte bune în zona aerodromului, cerul fiind senin.

"Zborul aparatului MiG 21 LanceR a durat, luni, opt minute, de la ora 13.06, momentul decolării, până la ora 13.14, momentul impactului. Condiţiile meteo erau foarte bune, temperatura a fost de 13 grade, cerul senin, iar vizibilitatea la sol de opt kilometri. Impactul avionului cu solul a fost văzut din turnul de control", spunea locotenent-colonelul Liviu Lascu.

Acesta preciza că avionul s-a aflat aproape tot timpul în raza de vizibilitate a turnului de control, fiind pierdut la un moment dat din vedere din cauza soarelui şi reperat doar când a venit pe traiectoria descendentă şi s-a izbit de sol.

Potrivit lui Lascu, cei doi piloţi aveau în ziua de luni un program de zbor între orele 9.00 şi 17.00

Cauzele producerii accidentului aviatic sunt investigate atât de o comisie tehnică a Ministerului Apărării Naţionale, cât şi de Parchetul Militar Cluj.

Ceremonia înmormântării căpitanului-comandor Sorin Avram va avea loc, miercuri, de la ora 14.00, la Târgu Mureş, la aceasta urmând să participe şi ministrul Apărării, Gabriel Oprea, iar cea a căpitanului-comandor Laurenţiu Chiriţă va avea loc joi, tot de la ora 14.00, la Câmpia Turzii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici