- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (16.04.2017, 12:00)
- Mona Scarisoreanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ce capcane întind site-urile care oferă servicii turistice. La ce trebuie să fie atenţi utilizatorii
În timp ce rezervarea hotelurilor şi a zborurilor pe internet devine din ce în ce mai obişnuită, consumatorii se confruntă cu un număr tot mai mare de probleme legate de serviciile online de călătorie.
Urmărește
1679 afișări
Ce capcane întind site-urile care oferă servicii turistice
În prezent, aceste servicii fac obiectul celor mai frecvente plângeri ale consumatorilor, conform datelor comunicate de Centrele Europene ale Consumatorilor.
“În octombrie 2016, Comisia Europeană şi autorităţile de protecţie a consumatorilor din UE au lansat o verificare coordonată a unui număr de 352 de site-uri de comparare a preţurilor şi de rezervări de călătorie de pe tot teritoriul UE. S-a constatat că preţurile nu erau fiabile pe 235 de site-uri, adică două treimi dintre cele verificate. De exemplu, se adăugau elemente suplimentare de preţ într-o etapă ulterioară a procesului de rezervare, fără informarea clară a consumatorilor, sau preţurile promoţionale nu corespundeau niciunui serviciu disponibil”, spune Laura Pascu, reprezentanta Centrului European al Consumatorilor din România (ECC).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
De aceea, autorităţile au solicitat site-urilor în cauză să respecte legislaţia UE privind protecţia consumatorilor, care le impune să practice o transparenţă totală în materie de preţuri şi să îşi prezinte ofertele în mod clar de la începutul procesului de rezervare.
Principalele constatări:
• Consumatorii plătesc efectiv ceea ce cred? Într-o treime din cazuri, preţul prezentat la început nu era acelaşi ca preţul final.
• Este vorba despre o ofertă sau doar o momeală? Într-o cincime din cazuri, ofertele promoţionale nu erau de fapt disponibile.
• Sunt preţurile confuze? În aproximativ o treime din cazuri, preţul total sau modul în care acesta era calculat nu era clar.
• Ultima cameră ieftină din hotel sau pur şi simplu ultima cameră la preţ promoţional de pe site-ul respectiv? În unul din patru cazuri, pe site-uri nu se preciza că afirmaţiile cu privire la oferta limitată (de exemplu „au rămas doar două”, „disponibil doar astăzi”) se aplicau exclusiv site-ului respectiv.
Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor (CPC) va contacta cele 235 de site-uri în cazul cărora s-au constatat nereguli şi le va solicita remedierea acestora. Dacă site-urile nu se conformează, autorităţile naţionale pot iniţia proceduri administrative sau judiciare, fie direct, fie prin intermediul instanţelor naţionale, în funcţie de legislaţia naţională aplicabilă.
Autorităţile CPC din 28 de ţări (26 de state membre ale UE, Norvegia şi Islanda) au verificat, în 2016, în total 352 de site-uri de comparare a ofertelor şi a preţurilor, în special din sectorul călătoriilor.
Din numărul total de site-uri, 23,6 % comparau preţurile cazării, 21,3 % preţurile biletelor (de avion, de vapor, de tren şi de autobuz) şi 5,1 % preţurile maşinilor de închiriat, în timp ce 44,6 % ofereau o comparaţie combinată de produse şi servicii (bilete, cazare, pachete de vacanţă etc).
Verificarea a evidenţiat mai multe nereguli în cadrul instrumentelor de comparare online. Principalele nereguli erau legate de preţ şi modul în care acesta era calculat şi prezentat:
• în 32,1 % din cazuri, preţul de pe pagina cu lista comparativă nu a fost acelaşi cu preţul final afişat pe pagina de rezervare;
• pe 30,1 % din site-uri, preţul total (inclusiv taxele) sau modul în care acesta era calculat nu a fost clar;
• 20,7 % din site-uri prezentau preţuri speciale care nu erau apoi disponibile în forma promovată pe pagina de rezervare efectivă;
• 25,9 % din site-uri dădeau impresia că anumite oferte erau limitate (de exemplu, „au rămas doar 2”, „disponibil doar astăzi”), fără a se preciza însă că această ofertă limitată se aplica exclusiv site-ului respectiv.
Alte nereguli identificate de autorităţile CPC au fost legate de:
• identitatea furnizorului instrumentului de comparare: 22,7 % din site-uri ofereau doar informaţii limitate (de exemplu, denumirea şi adresa de înregistrare), în timp ce 4 % nu ofereau absolut nicio informaţie;
• procesul de evaluare de către utilizatori: 21,3 % din site-uri prezentau evaluările consumatorilor într-un mod neclar sau netransparent (şi/sau includeau elemente care le-ar putea pune sub semnul întrebării veridicitatea);
• elementele vizate de comparaţie: 10,5 % din site-uri nu ofereau informaţii semnificative care erau importante pentru comparaţie.
Citeşte şi: Un bărbat a murit şi alte zece persoane au fost rănite în urma unui accident rutier, la Vişina
Citeşte şi: Raed Arafat: Cei care refuză consolidarea clădirilor cu risc seismic trebuie forţaţi să accepte măsura
Citeşte şi: Dana Gîrbovan (UNJR): Pericolul judecăţilor populare e mereu prezent. Judecata se face după lege
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe