Ce este fenomenul Shoebox din preajma Crăciunului şi cum reuşesc voluntarii să strângă mii de CUTII de pantofi pentru a le oferi în dar - FOTO

Un tată a vrut să îşi înveţe copilul să dăruiască. Mai târziu, colegii băiatului au spus povestea acasă, iar zeci de clujeni s-au implicat în donaţii pentru cei mai săraci. O fetiţă şi-a donat ghetuţele cumpărate din banii trimişi de tatăl ei din Spania şi, astfel, fenomenul Shoebox a devenit global.

Urmărește
666 afișări
Imaginea articolului Ce este fenomenul Shoebox din preajma Crăciunului şi cum reuşesc voluntarii să strângă mii de CUTII de pantofi pentru a le oferi în dar - FOTO

Ce este fenomenul Shoebox din preajma Crăciunului şi cum reuşesc voluntarii să strângă mii de CUTII de pantofi pentru a le oferi în dar - FOTO

”Mi-au spus părinţi care aveau copii mofturoşi la mâncare şi care, după ce au mers cu cutiile într-o casă cu pământ pe jos şi unde membrii familiei mâncau un colţ de pâine, au spus că nu vor mai comenta niciodată şi vor mânca tot ce li se pune în faţă. Sunt experienţe care nu pot fi uitate, este educaţia pe care vreau să o dezvolt în ceea ce priveşte voluntariatul, să te uiţi în jur la semenii tăi mai puţin favorizaţi şi să încerci să îi ajuţi. Cutia este un gest de deschidere de uşă, înseamnă umanitate şi solidaritate”, a precizat Vesa.

Prima persoană care a văzut potenţialul de extindere a proiectului a fost şeful lui Valentin Vesa de la compania de IT la care lucra, după ce fondatorul Shoebox a cerut concediu toată luna decembrie, pentru a se putea ocupa de colectarea cutiilor şi împărţirea acestora.

”Compania avea sedii în 7 oraşe din România şi am început să adunăm cutii. Ţin minte că la sediul din Cluj-Napoca erau stive de cutii printre birouri şi calculatoare, activitatea era aproape paralizată, lifturile erau blocate de cutiile transportate. Dar m-a impresionat faptul că nimeni nu a comentat”, a subliniat Valentin Vesa.

Shoebox a intrat în mediul online, are propria sa pagină de internet şi de Facebook, astfel că a devenit rapid cunoscut în rândul românilor din străinătate, fiind deschise centre de colectare în 26 de ţări.

”Iniţial, se colectau cutiile şi se trimiteau în ţară, dar după o vreme am schimbat strategia şi i-am rugat pe expeditori să caute copii de români din ţările unde locuiau, care erau mai săraci, pentru a-i ajuta, iar după ce împart cutiile acestora, să le distribuie copiilor din alte comunităţi sărace. Primim pachete chiar şi din Australia şi SUA, puse pe vapor cu luni de zile înainte pentru a ajunge în decembrie. În ţară, avem ca parteneri şi mari companii care aduc cutii, dar şi anonimi cu suflet mare”, a afirmat Vesa.

Pe an, Shoebox adună la nivel naţional între 20.000 şi 30.000 de cutii care ajung la tot atâţia copii din familii nevoiaşe.

Povestea preferată a lui Valentin Vesa este cea a unei fetiţe de 12 ani din comuna Floreşti, de lângă Cluj-Napoca, aceasta primind de la tatăl său care lucra în Spania 150 de euro pentru a-şi cumpăra cizmuliţe.

”A venit cu autobuzul din Floreşti în centrul Clujului pentru a face cumpărături, şi-a ales o pereche de cizmuliţe cu blăniţă albă iar la ieşirea din magazin a primit un fluturaş cu Shoebox. Fetiţa a venit la centrul nostru de colectare să doneze perechea de cizmuliţe noi cumpărate, spunând că cele pe care le are în picioare mai rezistă un an. Am plâns în faţa ei, gândindu-mă cum poate să gândească aşa o fetiţă de 12 ani. Am pus cizmuliţele într-o cutie, după care am primit un telefon de la un bărbat care plângea în hohote. Era tatăl fetiţei care m-a sunat din Spania, impresionat de inima mare a fiicei sale. Aşa a apărut primul centru Shoebox din Spania”, a menţionat Valentin Vesa.

De-a lungul anilor, echipa Shoebox a primit de la un donator 250 de kg de tablete de ciocolată iar, altă dată, din partea armatei, 450 de uniforme militare noi – bocanci, combinezoane, pufoaică şi căciulă, care au ajuns la băieţi de 17-18 ani.

Valentin Vesa speră ca fiul său, care are acum 14 ani, să preia ştafeta proiectului Shoebox, alături de sora sa, în vârstă de 11 ani.

Înapoi

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Înapoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici