- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ce le dă bătăi cap românilor în procesul de căutare a unui nou loc de muncă
Ce le dă bătăi cap românilor în procesul de căutare a unui nou loc de muncă
Conform celui mai recent studiu ce evaluează dinamica pieţei muncii din ultimul an, realizat de Reveal Marketing Research în parteneriat cu OLX Locuri de Muncă, pe fondul anxietăţilor în creştere, aşteptările angajaţilor de la un loc de muncă sunt definite de noţiunile de siguranţă, încredere şi seriozitate.
Pentru 45% dintre respondenţi, evenimentele majore, precum pandemia Covid-19, au influenţat negativ aşteptările şi preferinţelor referitoare la locurile de muncă. Astfel că, aspecte precum securitatea locului de muncă (33%), echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională (31%) sau creşterea importanţei beneficiilor de sănătate (30%) au fost efectele cel mai des menţionate ale acestor evenimente.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Vladimir Putin, la conferinţa anuală de presă: Occidentul poate să încerce capabilităţile rachetei Oreşnik prin alegerea unei ţinte în Kiev şi folosirea sistemelor antiaeriene. Liderul rus critică dislocarea THAAD în România
-
Leul a început să se deprecieze la cotaţiile interbancare. BNR anunţă un curs neclintit
-
Restricţii de trafic în Capitală pentru manifestările dedicate comemorării Revoluţiei din 1989
Beneficiile de sănătate şi siguranţa la locul de muncă sunt importante într-o măsură semnificativ mai mare pentru 42% dintre reprezentanţii Generaţiei Baby Boomer (peste 58 ani).
În ceea ce priveşte aşteptările salariale, în prezent, majoritatea lucrătorilor din zonele blue şi grey collar se aşteaptă la un salariu lunar cuprins între 3001 şi 4000 RON (28%) sau între 4001 şi 5000 RON (25%) atunci când încep să caute un nou loc de muncă.
Mobilitatea profesională este influenţată în primul rând de dorinţa de a obţine venituri mai mari (61%) şi reflectă nevoia generală a oamenilor de schimbare şi avansare profesională
70% dintre români îşi schimbă locul de muncă la mai mult de 3 ani. Ca tendinţă, cei din Generaţia Z (18-24 ani), îşi caută mai frecvent locuri de muncă la mai puţin de 2 ani (27% vs. 13% total eşantion)
Principalele beneficii percepute ale schimbării frecvente a locurilor de muncă sunt: creşterea salariului şi alte beneficii oferite de angajator (61%), oportunităţile de dezvoltare profesională (44%) şi îmbunătăţirea abilităţilor profesionale (38%). În ceea ce priveşte provocările în procesul de căutare a unui nou loc de muncă, găsirea oportunităţilor potrivite (58%), încrederea în companie/ angajator (46%) şi procesul dificil de aplicare şi selecţie (33%) sunt cele mai des menţionate bariere.
În plus, specialiştii în HR ţin să evidenţieze faptul că în rândul angajaţilor blue/ grey collar există o tendinţă în creştere de a-şi căuta locuri de muncă sezoniere în industrii cu cerere fluctuantă a forţei de muncă (ex. construcţii, turism, agricultură sau alte servicii sezoniere), iar în timpul sezonului rece caută mai degrabă locuri de muncă ce le oferă o mai mare stabilitate.
Stabilitatea locului de muncă (85%) şi beneficiile pe termen lung, cum ar fi măririle salariale, bonusurile etc. (84%) sunt factorii cheie care îi determină pe angajaţi să rămână la actualul loc de muncă.
Munca în străinatate continuă să fie privită ca o oportunitate de către 6 din 10 angajaţi blue/ grey collar
63% dintre respondenţi au luat în considerare posibilitatea de a lucra în străinătate sau de a se muta în altă ţară în căutarea unui loc de muncă, având în vedere atracţia pentru salarii mai mari (42%), stabilitatea economică (30%) şi condiţiile de muncă mai bune (29%). Datele studiului relevă faptul că tinerii cu vârste cuprinse între 18-24 ani (Generaţia Z) sunt cei mai deschişi în a lua în considerare posibilitatea de a lucra în străinătate (76%).
Mai mult decât atât, motivaţia de a-şi căuta un loc de muncă în străinătate pentru a obţine venituri mai mari este mai puternică (47%) în cazul reprezentanţilor Generaţiei Y (28-46 ani).
Canalele de recrutare cel mai des utilizate de angajaţi pentru a găsi un loc de muncă potrivit sunt site-urile de joburi (67%), recomandările din partea cunoscuţilor (60%), site-urile angajatorilor (57%) şi platformele de social media – Facebook, LinkedIn etc. (56%).
Principalele motivaţii pentru care lucrătorii blue/ grey collar utilizează frecvent aceste canale de recrutare constau în: accesul facil şi rapid la informaţiile necesare despre locurile de muncă (72%) şi diversitatea oportunităţilor de angajare (63%). În contrast, principalele bariere sunt reprezentate de lipsa de încredere în eficacitatea canelelor (62%) şi lipsa de familiaritate cu aceste metode de recrutare (57%).
Potrivit specialiştilor în HR, site-urile de recrutare sunt apreciate în primul rând pentru profesionalism şi simplitate, în timp ce recomandările conturează o imagine mai clară şi transparentă asupra unui potenţial nou loc de muncă.
În timpul procesului de recrutare, angajaţii îşi pierd adesea interesul dacă oferta salarială este sub nivelul aşteptărilor (73%), în special în rândul reprezentanţilor Generaţiei X (47-58 ani), cu un procent de 79%.
De asemenea, interesul poate scădea şi dacă cerinţele job-ului sunt considerate excesive sau nerealiste (48%).
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO