- Home
- Social
- SUCEAVA, (23.08.2012, 13:24)
- Liliana Bujdei ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ce reclamă românii la Protecţia Consumatorilor: tarife mari la predicţiile astrologice şi neexecutarea la termen a unui monument funerar
Peste 65 la sută din reclamaţiile depuse la CJPC Suceava vizează prestări de servicii, sucevenii reclamând în special comisioanele sau dobânzile percepute abuziv, refuzul rezilierii contractului în cazul serviciilor de telefonie mobilă, dar şi sume prea mari la un serviciu de predicţii astrologice.
Urmărește
494 afișări
Ce reclamă românii la Protecţia Consumatorilor: tarife mari la predicţiile astrologice şi neexecutarea la termen a unui monument funerar (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)
Comisarul şef al Comisariatului Judeţean pentru protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava, Elena Oanea, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că în primele şapte luni ale anului s-au înregistrat 858 de reclamaţii, din care 575, reprezentând 67 la sută din totalul acestora, în sfera prestărilor de servicii, alte 189 de reclamaţii (22 la sută) vizând produsele nealimentare.
Oanea a spus că din cele 858 de reclamaţii, 531 au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, 300 s-au dovedit a fi neîntemeiate, iar 27 au fost redirecţionate spre alte instituţii, consumatorilor fiindu-le acordate despăgubiri în valoare de 160.000 de lei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Trump cere Curții Supreme din SUA să suspende legea ce ar interzice TikTok-ul
-
Războiul din Ucraina, ziua 1039. Bloomberg: Oficialii americani cred că Ucraina ar putea fi forţată să se retragă din regiunea Kursk în primăvară / SUA trimite noi ajutoare militare Ucrainei / Trupele nord-coreene au suferit peste 1.000 de pierderi în regiunea Kursk în ultima săptămână
-
„Părintele fondator al AI” crede că tehnologia ar putea duce la dispariţia oamenilor în 10 ani
-
Croaţia îşi alege duminică noul preşedinte. Ce şanse are „Trump al Croaţiei”
Astfel, din totalul despăgubirilor, cele mai relevante valori sunt 40.000 de lei - sumă restituită reprezentând contravaloarea unui autoturism, 21.000 de lei - contravaloarea comisioanelor sau dobânzilor percepute abuziv în cazul creditelor, 17.000 de lei contravaloarea sumelor restituite în cazul unor aparate electrocasnice defecte (când nu s-au putut realiza repararea sau înlocuirea produsului), 10.500 de lei contravaloarea abonamentului de telefonie pentru perioada în care s-a refuzat rezilierea contractului, iar alte sume mai mici reprezintă despăgubiri vizând contravaloarea unor servicii de internet, de cablu TV neprestate şi facturate sau contravaloarea unor bunuri nealimentare sau produse alimentare.
Oanea a precizat că au fost şi reclamaţii redirecţionate altor instituţii, cele mai multe vizând modul de calcul al energiei termice în blocurile în care s-au montat repartitoare contra cost.
Comisarul- şef al CJPC Suceava a mai spus că 96 de reclamaţii vizau serviciile de telefonie fixă şi mobilă, în unele cazuri fiind sesizate clauze contractuale incorecte, facturare incorectă, refuzul rezilierii unilaterale a contractului de către consumator, iar în urma verificării acestora 59 la sută s-au dovedit a fi întemeiate.
Alte 63 de reclamaţii au vizat domeniul furnizării energiei electrice, sesizându-se fie facturarea incorectă, fie calitatea necorespunzătoare a serviciului, cum ar fi variaţii de tensiune, iar dintre acestea 14 au fost întemeiate.
Totodată, 42 de reclamaţii au vizat serviciile de creditare a consumatorilor, 25 - serviciile de montare tâmplărie, 24 - serviciile de furnizare a energiei termice, câte 23 serviciile de internet şi televiziune prin cablu, iar 13 concursuri, jocuri sau loterii.
Una dintre reclamaţii s-a referit la perceperea unor sume prea mari în cazul unui serviciu de predicţii astrologice, iar în urma verificării s-a dovedit a fi neîntemeiată, iar alta a vizat neexecutarea la termen a unui monument funerar, care s-a dovedit a fi întemeiată.
"Atenţia consumatorilor în formularea reclamaţiilor este îndreptată, în special, spre produsele sau serviciile cu valoare mare. De asemenea, este evident că cele mai multe reclamaţii vizează prestarea unor servicii cu adresabilitate generală, precum energia electrică sau serviciile de televiziune sau telefonie", a subliniat Oanea.
Citește pe alephnews.ro: Specialiștii britanici au realizat un plan alimentar pentru ultimele zile din an. Cum rămâi fresh până în 2025?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
BREAKING! Încă o dramă pentru familia celor trei români morți pe E85! Din păcate, este vorba despre tatăl bărbatului
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe