CE vrea să folosească frecvenţe radio pentru a descongestiona traficul rutier

Comisia Europeană va dispune, marţi, alocarea unui segment din spectrul de frecvenţă radio paneuropean pentru a permite şoferilor şi centrelor pentru controlul traficului să afle informaţii legate de traficul rutier şi de posibilele accidente.

Urmărește
20 afișări
Imaginea articolului CE vrea să folosească frecvenţe radio pentru a descongestiona traficul rutier

CE vrea să folosească frecvenţe radio pentru a descongestiona traficul rutier

Pentru că în această vară străzile europene sunt din ce în ce mai aglomerate cu turişti care se duc spre mare sau la munte, Comisia Europeană a decis să ia măsuri pentru a reduce numărul accidentelor rutiere şi pentru a descongestiona traficul.

Astfel, Comisia Europeană vrea să susţină acordarea unui segment din spectrul de frecvenţă radio paneuropean pentru tehnologii care să permită maşinilor şi centrelor pentru controlul traficului să comunice între ele.

Un centru de control al traficului, echipat cu dispozitive speciale, ar putea avertiza şoferii de accidente sau pericole, permiţându-le să aleagă rute alternative pentru a evita aglomeraţia.

"Pot, de exemplu, să avertizeze alţi şoferi cu privire la drumurile alunecoase sau la accidente care tocmai s-au întâmplat", va anunţa, marţi, Comisia.

În 2006, peste 42.000 de persoane au murit în accidente rutiere, în cele 27 de state ale UE. În fiecare zi se formează cozi de maşini pe 7.500 kilometri din drumurile UE.

"Ar trebui să ţinem cont că, în condiţiile în care 24 la sută din timpul în care europenii şofează este petrecut în aglomeraţii, costurile cauzate de congestii ar putea ajunge la 80 de miliarde de euro în 2010", va explica, marţi, comisarul european pentru societate informaţională şi mass media Viviane Reding. "Deci, în mod clar, să câştigi timp datorită unui sistem rutier de comunicaţii eficient înseamnă şi să câştigi bani", potrivit acesteia.

Potrivit decizie Comisiei, 30 de megahertzi din spectrul radio în banda 5.9 gigahertzi vor fi alocaţi, în următoarele şase luni, de guvernele europene pentru programe pentru siguranţa rutieră, fără a împiedica funcţionarea altor servicii deja existente, precum radiourile amator.

Bruxelles-ul speră să stimuleze astfel investiţiile în noile dispozitive şi să atragă fonduri de la industria auto şi finanţări publice în infrastructura rutieră esenţială.

Comisia crede că Europa este mai bine pregătită decât Statele Unite în ceea ce priveşte aceste programe, însă a rămas în urmă cu zece ani în ceea ce priveşte spectrul alocat - decalaj care va fi recuperat prin decizia de marţi.

Unele sisteme de comunicaţii între autovehicule au apărut deja, precum Dash Express în Statele Unite, şi oferă şoferilor informaţii rutiere colectate automat de la alte maşini echipate cu dispozitive Dash Express.

Com2React, un consorţiu cu sediul în Europa, care include şi grupul spaniol de telecomuncaţii Telefonica, producătorul francez de maşini Peugeot şi producătorul american de echipamente Motorola, lucrează la dezvoltarea unei reţele rutiere de tip peer-to-peer.

Experţii spun că astfel de tehnologii ar putea fi folosite pentru a economisi combustibil, ajutând la îmbunătăţirea circulaţiei rutiere astfel încât mai puţin şoferi să îşi tureze motoarele la semafoare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici