Cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală: Staţia de metrou Tudor Arghezi este gata

Linia albastră M2, una dintre cele mai lungi şi mai tranzitate magistrale de metrou din Bucureşti, care face legătura între nordul şi sudul oraşului, se prelungeşte cu încă o staţie.

Urmărește
3554 afișări
Imaginea articolului Cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală: Staţia de metrou Tudor Arghezi este gata

Cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală: Staţia de metrou Tudor Arghezi este gata

Tudor Arghezi, staţia de metrou pe care Primăria Sectorului 4 a construit-o pe Şoseaua Berceni, în apropierea Şoselei de Centură, în asociere cu operatorul reţelei de transport subteran din Bucureşti – Metrorex S.A., este finalizată şi urmează să între în procedură de recepţie şi de efectuare a probelor, de către personalul tehnic Metrorex S.A. şi Autoritatea Feroviară Română,  pentru ca, ulterior, să fie dată în folosinţă călătorilor.

„De astăzi, am predat staţia de metrou Tudor Arghezi către Metrorex. Urmează procedurile de recepţie şi probele, astfel încât, în cel mai scurt timp, oamenii să poată folosi această staţie construită de comunitatea Sectorului 4! Este o zi absolut specială pentru comunitatea noastră. O promisiune pe care ne-am făcut-o în urmă cu mulţi ani de zile, aceea de a valoriza această zonă a Bucureştiului, de a genera un real hub de business, un loc care să genereze locuri de muncă bine plătite. N-am fi putut face acest lucru fără bani europeni. Aceşti bani care reprezintă şansa acestei comunităţi. A fost foarte importantă şi solidaritatea instituţională şi iată că, în premieră, o primărie a semnat acorduri de colaborare cu Metrorex şi cu Ministerul Transporturilor şi, împreună, am reuşit să finalizăm acest obiectiv de investiţii cu două luni mai devreme decât era prevăzut. În plus, aşa cum se cunoaşte, am început deja demersurile pentru ca împreună cu Consiliul Judeţean Ilfov, să facem în aşa fel încât linia de metrou M2 să se oprească în Comuna Berceni”, a declarat Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4.

Prezent la eveniment, preşedintele Camerei Deputaţilor, Marcel Ciolacu, a remarcat modelul de bune practici promovat de Sectorul 4. „Este pentru prima oară când predarea unei staţii de metrou se face de către o administraţie locală. Vorbim de un model de bună practică şi de normalitate. Primarul Sectorului 4 s-a implicat mult şi lucrările s-au finalizat mai repede cu două luni. Fără infrastructură nu poţi să atragi investiţii şi nu poţi să dezvolţi Bucureştiul. E pentru prima oară când vorbim de extinderea metroului în afara Bucureştiului, ceea ce oferă o nouă perspectivă. Cred că, încet-încet, trebuie să ne ridicăm la aşteptările românilor. Ne-am săturat, de 32 de ani, de decidenţi care găsesc motive că de ce nu se poate. Trebuie să avem decidenţi care se implică şi care să fie eficienţi!”, a afirmat oficialul.

Tot despre eficienţă a vorbit şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a subliniat faptul că lucrările de construcţie ale noii staţii au fost finalizate mai devreme cu două luni faţă de termenul stabilit iniţial.  „În primul rând, îi felicit pe Daniel şi pe echipa de la Sectorul 4. Faptul că au finalizat această investiţie mult mai devreme merită subliniat. În al doilea rând, daţi-mi voie să subliniez faptul că descentralizarea şi toate acele protocoale pe care Ministerul Transporturilor le-a semnat în ultimii ani pentru realizarea unor obiective de investiţii funcţionează. Iar ăsta este un exemplu! Anul acesta am semnat 54 de protocoale cu autorităţile locale şi aş vrea ca şi ceilalţi cu care am semnat protocoalele de care v-am spus, să se uite cu foarte mare atenţie la acest proiect finalizat, astfel încât să aibă şi ele acelaşi succes.”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Urmare a unei investiţii de 50 de milioane de euro, fonduri europene nerambursabile, noua staţie de metrou Tudor Arghezi este unica investiţie de acest gen realizată de către o administraţie locală din România şi urmează să fie dată în folosinţă călătorilor după finalizarea probelor tehnice.  „Vom intra în faza de recepţie a lucrărilor şi, de asemenea, concomitent cu faza de recepţie, se va desfăşura şi perioada de probe, pentru că siguranţa călătorilor este criteriul principal pentru noi. De aceea, în perioada următoare, împreună cu Autoritatea Feroviară Română, avem un program de testări şi, în funcţie de rezultatele pe care le vom evalua şi de atingerea parametrilor necesari, se va trece şi la utilizarea metroului şi de către călători. Totodată, vreau să îl asigur pe domnul primar că noi, şi în continuare vom fi un partener de încredere şi vom asigura tot suportul necesar şi ne dorim să extindem şi mai mult reţeaua de metrou pentru publicul călător.”, a declarat Mariana Miclăuş, director general al Metrorex S.A.

Împreună cu linia de legătură, noua staţie are o suprafaţă de peste 15.000 de metri pătraţi, între staţia Berceni, actualul capăt al Magistralei 2 şi Şoseaua de Centură, şi are un traseu cu o lungime totală de 1,6 kilometri. Staţia este construită la nivel suprateran şi are un regim de înălţime de P+2E. Peronul staţiei se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Totodată, staţia Tudor Arghezi este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Una dintre acestea este situată vizavi de staţia de metrou şi asigură legătura cu peronul noii staţii, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce sub-traversează Şoseaua Berceni. Mai mult, accesul călătorilor pe peron este facilitat de şapte scări rulante, precum şi de şapte lifturi care vor uşura accesul persoanelor cu dizabilităţi. Totodată, pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcţionare pentru persoanele cu deficienţe de vedere.

O importanţă deosebită a fost acordată dotărilor şi măsurilor de siguranţă şi protecţie a călătorilor, conform normelor specifice transportului cu metroul. Astfel, în staţia de metrou Tudor Arghezi a fost instalat un sistem de supraveghere, format din 70 de camere video, montate atât la nivelul peronului, a celor două vestibule, cât şi în cele cinci zone de acces. Totodată, staţia este dotată cu centrale de detecţie incendiu, cu alarmă la efracţie precum şi cu sisteme de tratare a aerului. De asemenea, pentru funcţionarea hidranţilor, utilizaţi în caz de incendiu, staţia este conectată la două surse de alimentare cu apă, una din reţeaua publică, iar cea de a doua din surse proprii (puţuri la mare adâncime). Realizarea acestor sisteme s-a efectuat cu suportul şi asistenţa tehnică a specialiştilor Metrorex S.A., cu experienţă în concepţia şi exploatarea transportului public cu metroul.

Toate aceste investiţii au fost realizate pentru a dezvolta infrastructura de metrou, un mijloc de transport nepoluant şi sustenabil, care să interconecteze în viitor localităţile din zona de sud a Capitalei şi care să reducă poluarea prin diminuarea numărului de maşini care intră în traficul rutier bucureştean.

În acest scop a fost proiectată şi noua parcare pe care Primăria Sectorului 4 o construieşte pe Şoseaua Berceni, în imediata apropiere a staţiei de metrou Tudor Arghezi.

Având o funcţionalitate de tip PARK&RIDE, parcarea are o capacitate de 300 de locuri, atât pentru autoturisme, motociclete, cât şi pentru persoane cu dizabilităţi şi va fi dată în folosinţă la jumătatea anului viitor.

Realizată pe două nivele din structură metalică, având „pereţi verzi” şi panouri fotovoltaice menite să asigure energia electrică necesară iluminatului propriu şi funcţionării instalaţiilor de automatizare, această parcare îi va deservi pe şoferii care vin în Capitală dinspre localităţile învecinate. Aceştia îşi pot lăsă autoturismele într-un loc sigur, corespunzător amenajat pentru ca, ulterior, să-şi continue călătoria spre centrul oraşului cu metroul.

Lucrările de infrastructură mare realizate de Primăria Sectorului 4, singura administraţie locală din România care a construit o staţie de metrou, împreună cu operatorul reţelei de transport subteran din Bucureşti – Metrorex S.A., sunt doar începutul proiectului de extindere a magistralei M2,  dincolo de Şoseaua de Centură, până în comuna Berceni. În acest sens, încă de anul trecut, Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti a semnat un protocol de colaborare cu Ministerul Transporturilor, Metrorex S.A şi Consiliul Judeţean Ilfov.

În momentul de faţă, Studiul de Prefezabilitate al extinderii magistralei M2 până în comuna Berceni a fost finalizat şi aprobat de către Metrorex S.A..

Noul traseu al magistralei M2, care pleacă de la staţia Tudor Arghezi, va avea o lungime de trei kilometri ce va putea fi parcurs într-un interval de 10 minute, în condiţiile în care în acest moment, această distanţă este parcursă, la orele de vârf, în 30-40 de minute. Traseul va avea trei staţii ce vor fi prevăzute cu două linii destinate traficului de călători. Mai mult, noua infrastructură va putea asigura transportul pentru aproximativ 10.000 de oameni pe zi.

Scopul acestor investiţii, însă, nu vizează doar extinderea infrastructurii de metrou la nivelul Capitalei, ci şi dezvoltarea socio-economică a întregii zone metropolitane din sudul Bucureştiului.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici