Centura ocolitoare a Bistriţei s-ar putea realiza pe alt traseu decât cele avansate până acum

Preşedintele PDL Bistriţa-Năsăud, Ioan Oltean, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că centura ocolitoare a Bistriţei ar putea fi realizată pe un alt traseu decât cele avansate până acum, o echipă de proiectanţi urmând să vină cu o propunere în cursul săptămânii viitoare.

Urmărește
12 afișări

Ioan Oltean a făcut aceste declaraţii după ce, vineri, s-a întâlnit, la Bistriţa, cu Liviu Costache, directorul CNADNR, căruia i-a prezentat, pe teren, soluţiile avansate deja de proiectanţi, respectiv un traseu prin nordul oraşului şi un altul prin partea de sud a acestuia, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Personal, nu am renunţat niciodată la realizarea centurii ocolitoare a Bistriţei şi cred cu certitudine că ea trebuie făcută. Municipiul Bistriţa nu îşi poate permite să piardă 130 de milioane de euro pentru că există ambiţii de o parte sau de alta sau o lipsă de colaborare între unii şi alţii în ce priveşte soluţia cea mai bună în privinţa aceasta", a spus el.

Ioan Oltean a explicat că a fost pe teren împreună cu Liviu Costache, directorul general al CNADNR, cu preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Liviu Rusu (PDL), şi cu primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu (PSD), pentru a vedea care variantă de traseu este cea mai bună.

"A rămas, după deplasările pe teren, ca săptămâna viitoare să vină o echipă de proiectanţi ca să regândească întreaga soluţie. Am vizitat şi partea de sud şi pe cea de nord şi cred că va trebui să găsim o soluţie intermediară care să permită ca şoseaua să fie considerată o centură. Susţinerea financiară e europeană, iar UE are condiţii expres prevăzute. Nu putem să o facem după bunul plac", a spus Oltean.

Liderul PDL Bistriţa-Năsăud a criticat faptul că CJ şi Primăria Bistriţa nu au comunicat mai bine ca să ajungă la un consens.

"Dacă ar fi fost o colaborare mai bună între părţile interesate, la ora aceasta am fi putut fi în faţa unui proiect viabil. Suntem în criză de timp. Sperăm să ne putem încadra în timpul rămas la dispoziţie pentru a se realiza un proiect viabil şi pe urmă să fie selectat de UE", a spus Oltean.

Consiliul Local Bistriţa a fost de acord, la începutul lunii septembrie 2010, cu traseul şoselei de centură a oraşului propus de CNADNR, în pofida opoziţiei Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, care a anunţat că nu va elibera certificat de urbanism pentru această investiţie.

Potrivit proiectului întocmit de firma Iptana, centura de sud ar fi urmat să se desprindă din DN 17 înainte de localitatea Viişoara, să treacă prin sudul municipiului Bistriţa, să intre în zona intravilană, să traverseze Dealul Codrişor, un drum judeţean şi altul comunal şi apoi să reintre în DN 17 în localitatea Livezile. Şoseaua ar fi urmat să traverseze pe cinci kilometri zone locuite.

Consiliul Judeţean (CJ) Bistriţa-Năsăud nu a fost de acord însă cu acest traseu şi nu a eliberat certificatul de urbanism, motivând că agreează un traseu prin nordul oraşului. Divergenţele între cele două părţi au dus la amânarea luării unei decizii la nivelul Ministerului Transporturilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici