Cereri de strămutare a procesului între CJ Sibiu şi firmele care au modernizat aeroportul

Două dintre firmele care au lucrat la modernizarea aeroportului din Sibiu, date în judecată de Consiliul Judeţean în urma alunecărilor de teren, au cerut, marţi, strămutarea procesului, pentru ca autoritatea locală să nu fie favorizată de instanţă, iar reprezentanţii CJ spun că nu se opun.

Urmărește
9 afișări

La Tribunalul Sibiu a avut loc, marţi, prima înfăţişare în procesul pe care Consiliul Judeţean (CJ) Sibiu l-a intentat tuturor firmelor implicate în procesul de modernizare a aeroportului, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Preşedintele CJ Sibiu, Martin Bottesch, a declarat că procesul a fost amânat deoarece s-a cerut strămutarea acestuia de către firma Max Boegl, care a realizat lucrările de modernizare, dar şi de către reprezentanţii proiectantului, firmele IPTANA şi Obermeyer.

"În motivaţia lor, cele două firme au susţinut că judecarea procesului la Sibiu ar face ca opinia instanţei să fie favorabilă Consiliului Judeţean. Pe noi nu ne deranjează această cerere", a declarat, corespondentului MEDIAFAX, preşedintele CJ Sibiu, Martin Bottesch.

El a precizat că reprezentanţii CJ Sibiu nu se vor opune cererilor de strămutare.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Tribunalului Sibiu, judecătorul Laura Popa, cererile de strămutare vor fi judecate de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la finalul lunii iunie, iar următorul termen în proces a fost stabilit pentru prima parte a lunii iulie.

"Procesul a fost amânat pentru luna iulie, pentru că orice decizie luată înainte de judecarea strămutării ar fi fost nulă. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie se va pronunţa în acest caz la finalul lunii iunie", a declarat Laura Popa.

Consiliul Judeţean Sibiu a dat în judecată, în luna februarie, toate firmele care au lucrat la modernizarea Aeroportului Sibiu - constructorul, proiectantul şi consultantul - după ce, în august 2010, s-a produs o alunecare de teren pe o lungime de peste 80 de metri, la capătul zonei de siguranţă a pistei.

În urma incidentului, care a dus la scoaterea din funcţiune a sistemului automat de ghidaj al avioanelor, CJ Sibiu a cerut o expertiză tehnică, iar specialiştii au stabilit că alunecarea de teren s-a produs din cauza unor probleme de construcţie şi proiectare, dar firmele care au prestat aceste servicii nu şi-au recunoscut vina şi au refuzat să refacă lucrările pe cheltuiala proprie.

Potrivit reprezentanţilor CJ Sibiu, lucrările de remediere a defecţiunilor costă aproape 15 milioane de euro.

Aeroportul din Sibiu a fost modernizat, realizându-se un nou terminal, prelungirea pistei, un nou turn de control şi o parcare spaţioasă.

Lucrările au fost efectuate de firma Max Boegl, după un proiect realizat de firmele IPTANA şi Obermeyer, consultanţi fiind cei de la firma Dornier Consulting.
Costul lucrărilor s-a ridicat la aproximativ 70 de milioane de euro, bani proveniţi de la autorităţile locale, de la bugetul statului şi dintr-un credit contractat la BERD.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici