Furnizorul de energie electrică şi gaze naturale le reaminteşte clienţilor săi că orice mesaj text (SMS) venit din partea CEZ Vânzare conţine numele companiei, ca expeditor.
Pentru a evita situaţiile neplăcute, CEZ Vânzare sfătuieşte clienţii să acorde atenţie sporită mesajelor prin care sunt informaţi că vor rămâne fără energie electrică sau gaze naturale ca urmare a neachitării facturii către CEZ Vânzare, că furnizorul CEZ Vânzare şi-a schimbat denumirea care coincide cu cea a altor furnizori de energie electrică/ gaze naturale din piaţă, că preţurile şi clauzele contractuale deja agreate se modifică sau că partea de contractare/ recontractare a clienţilor se desfăşoară prin intermediul unor parteneriate cu alţi furnizori de energie electrică/ gaze naturale cunoscuţi, din piaţă.
Clienţii nu trebuie să acceseze link-urile din anexa mesajelor, pentru că furnizorul CEZ Vânzare nu utilizează link-uri pentru efectuarea plăţii, ci se foloseşte aplicaţia My CEZ.
Pentru a se asigura că mesajul de plată este venit din partea furnizorului sau că intercaţionează cu angajaţii sau partenerii CEZ, în cazul mesajelor primite pe telefonul mobil, mesajul trebuie să aibă ca expeditor numele CEZ Vânzare şi este specificat codul de client şi suma exactă restantă de plată, iar în cazul vizitelor persoanelor care pretind a fi din partea companiei, persoanele în cauză prezintă legitimaţii şi ordine de serviciu, prezintă foarte clar scopul vizitelor şi conţinutul documentelor prezentate, iar documentele includ informaţiile de identificare ale furnizorului CEZ Vânzare, logo-ul companiei, canalele oficiale de comunicare, care pot fi comparate cu informaţiile din facturile de energie electrică şi gaze naturale CEZ Vânzare, pentru un plus de certitudine.
Orice mesaj provenit de la o alta sursă decât cele menţionate mai jos poate reprezenta o formă de activitate infracţională care are ca scop obţinerea unor date confidenţiale, cum ar fi date de acces pentru aplicaţii de tip bancar sau informaţii referitoare la carduri de credit.