Compania anunţă că operaţiunea de ridicare a elementului, care are o greutate de 270 tone, a fost efectuată de constructor cu ajutorul unei macarale de mare tonaj (750 tone). În total vor fi 5 tabliere, în următoarele 3 săptămâni urmând a fi ridicate şi celelalte 4.
„Lucrările de ridicare a acestor tabliere vor fi efectuate înainte ca podul să fie coborât, cu ajutorul unor cricuri hidraulice, pe structura de susţinere finală. Întreaga operaţiune de ridicare şi asamblare a tablierelor prezintă un grad mare de complexitate, fiind o premieră în cadrul proiectelelor de modernizare a infrastructurii feroviare din România”, arată CFR Infrastructură.
Compania anunţă că lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Vidra şi Comana, inclusiv la noul pod de la Grădiştea, au ajuns la un stadiu fizic de 92 %. Linia de 12 km va avea cu 24 de lucrări de artă şi două clădiri la standarde europene pentru publicul călător. Vor fi 4 poduri feroviare, 2 viaducte cu 27 de deschideri, în direcţia Giurgiu, respectiv 8 deschideri, în direcţia Bucureşti, 10 podeţe, 8 subtraversări pentru mamifere mici şi două clădiri noi pentru publicul călător – Grădiştea şi Comana.
„După aproape 20 de ani, trenurile vor circula din nou în curând pe noul pod feroviar de la Grădiştea”, transmite CFR Infrastructură.