CFR SA şi CFR Călători se ceartă după ce un tren a rămas fără o uşă în mers: „a căzut singură”

  • CFR SA susţine că uşa ultimului vagon al trenului IR 1836 Cluj Napoca-Bucureşti Nord a căzut singură şi spune că CFR Călători lansează acuzaţii false.
  • Operatorul naţional de transport de călători anunţase marţi că un utilaj feroviar a smuls uşa vagonului.
Urmărește
866 afișări
Imaginea articolului CFR SA şi CFR Călători se ceartă după ce un tren a rămas fără o uşă în mers: „a căzut singură”

Compania CFR SA a publicat miercuri o dezminţire „în contextul acuzaţiilor falselor ale CFR Călători la adresa personalului feroviar al companiei noastre, în cazul trenului IR 1836 care a rămas fără uşă la ultimul vagon”.

Reprezentanţii companiei susţin că operatorul naţional de transport feroviar de călători „a învinovăţit pe nedrept şi în mod public că < …la ieşire din staţia Bărăbanţ, un utilaj feroviar care se afla şi lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agăţând şi smulgând uşa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca - Bucureşti Nord, care circulă pe linia alăturată>”.

CFR SA precizează că drezina pantograf care desfăşura lucrări la linia de contact se afla într-adevăr la ieşire din staţia Bărăbanţ, doar că uşa vagonului din compunerea trenului IR 1836 a căzut singură pe liniile CF, fără ajutorul niciunui utilaj, în momentul intrării trenului în staţia Bărăbanţ, „dovada fiind filmarea oficială de pe camerele de luat vederi din staţie, care au surprins exact momentul în care uşa se desprinde şi cade direct pe linii, fără a fi smulsă de vreun utilaj feroviar”.

„Chiar operatorul naţional, conform comunicatului oficial referitor la acest incident, menţionează faptul că <uşa de acces este culisantă cu acţionare digiatală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staţionării trenului>! Ne întrebăm retoric, cum putea un utilaj feroviar să smulgă uşa vagonului, care este culisantă şi se deschide doar în timpul staţionării, dacă trenul IR era deja în mişcare”, se arată în comunicatul CFR SA.

Conform acestuia, mecanicul trenului a subliniat faptul că „…la trecerea prin staţia Bărăbanţ erau lucrători şi utilaje, am dat semnal de Atenţie, conform reglementărilor în vigoare. Acestea nu se aflau în gabaritul de trecere, ci pe liniile încrucişate...”.

„Astfel, în contextul celor sus-menţionate, nu mai puţin a imaginilor care rezolvă misterul <uşii smulse>, considerăm tendenţioasă şi neprofesională acţiunea de imagine a operatorului naţional, care s-a grăbit să se disculpe de problemele din ograda proprie, aducând pe nedrept acuzaţii nefondate personalului feroviar al CFR SA”, arată compania.

CFR Călători a anunţat marţi că trenul Cluj-Napoca - Bucureşti Nord are 79 de minute întârziere după ce un utilaj feroviar care lucra la infrastructură a intrat în gabaritul de trecere agăţând şi smulgând uşa de acces a ultimului vagon.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici