- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Chiliman: Primăriile ar trebui să poată decide amplasamentul panourilor publicitare
Edilul sectorului 1, Andrei Chiliman, a declarat, marţi, că primăriile ar trebui să poată decide amplasamentul panourilor publicitare, iar toţi operatorii de publicitate să aibă şanse să participe la licitaţiile organizate ulterior.
Chiliman: Primăriile ar trebui să poată decide amplasamentul panourilor publicitare (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)
Andrei Chiliman a participat, marţi, la dezbaterea "Protejarea patrimoniului. Faţadele de patrimoniu între conservare şi distrugere", la care a fost prezent şi ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea.
Astfel, primarul sectorului 1 a arătat că din proiectul Regulamentului privind amplasarea mijloacelor de publicitate ar trebui eliminată "o hibă majoră", aceea că panourile de publicitate nu trebuie să fie ale unor firme, ci ale primăriilor care să stabilească unde vor putea fi amplasate aceste panouri şi să dea şanse tuturor operatorilor de publicitate de a licita amplasamentele după ce primăria hotărăşte în acest sens.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Întrebată despre termenul până la care panourile instalate în mod legal în Capitală vor putea fi menţinute, Udrea a răspuns că acest termen este 31 martie 2011, deoarece reglementarea amplasării panourilor publicitare trebuie făcută "atunci când există cadru legislativ şi voinţă, dar şi proiectul de reglementare gata finalizat".
Referitor la această problemă, edilul sectorului 1 a precizat că ar dori prelungirea acestui termen până la sfârşitul anului 2012, astfel încât aceste panouri să nu fie asociate cu ideea de pregătire a alegerilor.
Reprezentantul Ordinului Arhitecţilor din România, Dan Marin, a susţinut că ar trebui preluat modelul capitalei Franţei unde există un monopol asupra panourilor publicitare.
La rândul lui, arhitectul Capitalei, Gheorghe Pătraşcu, a arătat că în privinţa publicităţii, competenţele arhitectului şef "sunt aproape zero", el adăugând că punctul său de vedere, municipalitatea ar trebui să aibă competenţe mai mari în privinţa panourilor publicitare din Capitală.
La dezbatea publică, reprezentanţi ai ONG-urilor au arătat că ar trebui introdus în conţinutul legislativ al proiectului şi prevederi privind conţinutul reclamelor, astfel încât "o reclamă la hemoroizi să nu mai poată fi amplasată oriunde".
La dezbaterea organizată marţi, au mai participat un secretar de stat de la Ministerul Culturii, reprezentanţi ai Ordinului Arhitecţilor din România, arhitecţi, peisagişti, urbanişti.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) vrea să modifice, printr-un act normativ, reglementările privind publicitatea stradală şi panotajul, după ce un control al instituţiei a relevat că o treime dintre panourile amplasate în ultimii 3 ani la nivel naţional nu au autorizaţie de construire.
În prezent, publicitatea stradală nu este reglementată la nivel central, potrivit MDRT, în unele cazuri fiind prevederi la nivel local.
Proiectul prevede interzicerea amplasării mijloacelor de publicitate în parcurile şi rezervaţiile naturale, pe obiectele de artă şi monumente şi pe clădirile reprezentând monumente istorice sau componente ale unor ansambluri monument istoric, cu excepţia panourile care anunţă activitatea care se desfăşoară în interiorul clădirii..
De asemenea, va fi interzis panotajul pe clădirile aflate în stare avansată de deteriorare, în situaţia în care amplasarea mijlocului de publicitate afectează structura de rezistenţă sau stabilitatea acestora, pe stâlpii de susţinere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulaţie, pe elementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcaşurilor de cult şi grădinilor publice.
Potrivit Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în perioada iunie - iulie 2010, Inspectoratul de Stat în Construcţii a verificat condiţiile de autorizare, amplasare, execuţie şi expoloatare a corpurilor şi panourilor de afisaj, precum şi a reclamelor amplasate în spaţiul public.
Scopul acţiunii a fost verificarea modului în care autorităţile publice locale respectă legislaţia şi impun cerinţele necesare pentru limitarea cazurilor de amplasare care contravin normelor de utilizare a spaţiului public, constituie factori de risc şi afectează siguranţa circulaţiei, siguranţa în exploatare a clădirilor, zonele naturale, istorice şi arhitecturale aflate sub protecţie.
Au fost verificate 16.761 de panouri realizate în perioada 2007-2010, dintre care 6.454 (33%) panouri au fost amplasate, potrivit MDRT, fără autorizaţie de construire.
Astfel, autorităţile au dispus defiinţarea a 1.756 panouri.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO