Elevii îşi exclud colegii care au avut COVID-19 şi încearcă să îi evite tot mai mult.
Sânziana spune că fenomenul se întâmplă atât în online, cât şi offline. Mai grav este că elevii nu simt nevoia să meargă la psiholog, deoarece îl au profesor şi la clasă.
Totuşi, Sânziana propune campanii de conştientizare. „Ok, ai avut COVID, dar omul ăla nu s-a schimbat, nu a devenit mai rău, nu a devenit nici agresiv de la COVID. Pur şi simplu s-a întâmplat să ia un virus, fără voia lui, şi acum putem observa că toată lumea e ok, nu l-a schimbat schimbat ca persoană, ca să zic aşa”, a spus Sânziana Georgescu, representant Consiliul Naţional al Elevilor.
Luca este elev şi spune că şi el a simţit anxietatea reintegrării. A fost infectat acum o lună şi a fost nevoit să se izoleze de prietenii lui. El, însă, a fost mai norocos. A reuşit să le explice colegilor situaţia, iar ei au înţeles.
„A fost o mică teamă, dar până la urmă ne-am convins unii pe ceilalţi că nu are ce să se mai întâmple acum. Purtăm măşti şi încercăm să păstrăm distanţa şi între noi, cât se poate”, a spus Luca Vlad, elev.
Vina nu este a elevilor, explică psihologul Ionela Mariş. „Cred că totul porneşte cumva de la educaţia părinţilor, precum şi de la profesori. Ca să educăm elevii, în primul rând, trebuie să educăm profesorii, să promovăm o gândire empatică, o gândire bazată pe compasiune şi nu cu stereotipii”, a afirmat Ionela Mariş, psiholog.