- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cinci motive pentru care angajaţii români nu vor să se întoarcă la birou
Traficul, cheltuielile, parcarea, sau modul în care se împacă viaţa personală cu cea profeesională se numără printre motivele penttru care patru angajaţi din zece nu vor să se întoarcă la birou, arată un studiu CBRE.
Peste 70% dintre angajatorii din regiunea EMEA se îndreaptă către sistemul de lucru hibrid, potrivit studiului Office Occupier Survey realizat anual de CBRE. Datele arată tendinţa de reîntoarcere la birouri a angajaţilor.
Şi în România, angajaţii par dornici să se întoarcă în sediile companiilor. Aproximativ 60% dintre respondenţii unui sondaj online realizat de CBRE România în ultima jumătate a lunii aprilie au precizat că îşi doresc mai degrabă să lucreze la birou decât de acasă. La polul opus, 40% dintre români preferă să lucreze în continuare de acasă sau în sistem hibrid.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Netanyahu a declarat că există progrese în negocierile cu Hamas în Gaza. O rachetă lansată de Houthi a fost interceptată deasupra Israelului
-
Metrorex propune majorarea tarifelor de călătorie începând cu 1 ianuarie 2025
-
11 oferte depuse pentru construirea unui drum de mare viteză pe litoral
-
O nouă prelevare de organe la Spitalul Nicolae Oblu Iaşi. Inima şi plămânii, în Elveţia şi Grecia
Cele 5 motive pentru care angajaţii nu vor să se întoarcă la birou
Timpul pierdut în trafic - 35% dintre respondenţii la sondajul CBRE consideră că pierd prea mult timp în traficul rutier către birou şi înapoi; Cheltuieli suplimentare pentru transport, mâncare şi îmbrăcăminte adecvată - 21% dintre participanţii la sondaj nu sunt dispuşi să investească în transport, mâncare şi îmbrăcăminte adecvată pentru birou; Nu reuşesc să îmbine eficient viaţa personală şi cea profesională - 16% dintre angajaţi preferă să lucreze de acasă pentru a petrece mai mult timp alături de cei dragi; Găsirea unui loc de parcare - 11% dintre respondenţi au precizat că dificultatea de a găsi un loc de parcare duce la reticenţa de a merge la birou; Modul neplăcut în care arată spaţiul de lucru - peste 7% dintre salariaţi aleg să lucreze de acasă din cauza designului mediului de lucru.
Pe lângă argumentele precizate mai sus, respondenţii menţionează printre motive şi lipsa opţiunilor de luat masa în apropierea biroului (peste 6%), cât şi relocarea departe de acesta sau chiar în afara oraşului în perioada pandemie (3%).
"Efervescenţa din piaţă privind noile moduri de lucru a generat un interes puternic din partea companiilor pentru soluţii care implică procese de change management, lucru pe care îl observăm de altfel printr-o creştere semnificativă a proiectelor pe care suntem solicitaţi să le conducem folosind principii de management al schimbării. Vorbim de proiecte care variază de la 100 la 3500 de angajaţi implicaţi în proces, spre exemplu. Managementul schimbării facilitează modificarea şi adaptarea spaţiului de lucru pentru a fi îndeplinite nevoile firmelor şi dorinţele angajaţilor, mai ales când procesele sunt realizate în mod inteligent, de experţi în implementarea acestora. Deşi unele companii nu vor face nicio schimbare, ceea ce automat va genera frustrări printre angajaţi, tot mai multe companii au înteles că trăim o nouă paradigmă, cea a sistemului de muncă hibrid, şi că aceasta cere în mod natural reamenajarea spaţiilor de lucru", declară Tudor Ionescu, Head of CBRE’s Romania Advisory & Transaction Services | Office.
Angajaţii care revin la birou au aşteptări mai mari
Rezultatul sondajului desfăşurat de CBRE arată că angajaţii care îşi doresc revenirea la birou pun în prim plan conectarea cu compania.
În plus, aceştia îşi doresc să fie la curent cu informaţii care îi ajută în carieră sau la îndeplinirea task-urilor (36%). Discuţiile cu colegii au reprezentat şi ele unul dintre argumentele puternice pentru care angajaţii îşi doresc să revină la birou, însumând 33,4% din totalul răspunsurilor. Şi lipsa spaţiului de acasă a fost în favoarea lucrului de la birou cu 13,3%, la fel ca şi lipsa mobilierului adecvat pentru care au optat 12%. În plus, 5% dintre angajaţi s-au gândit şi la reducerea costurilor cu utilităţile, atunci când au votat să revină la birou.
Cei care îşi doresc reîntoarcerea la birou au însă o serie de aşteptări când vine vorba de amenajarea spaţiului de lucru la sediul companiei. Spaţiile exterioare amenajate astfel încât angajaţii să poată lucra de afară contează pentru mai mult de 25% din angajaţi. De asemenea, foarte importante sunt şi birourile fixe care lasă angajaţilor posibilitatea de a le amenaja după bunul plac (20%). Un sediu care are mai multe terase contează pentru 16% dintre angajaţi, iar 15,3% dintre respondenţi consideră importante spaţiile pentru fiecare departament. Peste 7% dintre angajaţi îşi doresc şi un sistem de rezervare a biroului/a spaţiului de lucru.
De asemenea, conform datelor CBRE, există câteva caracteristici în amenajarea unui spaţiu de lucru care îi fac pe angajaţi să se simtă bine şi să fie mai productivi. Printre acestea sunt atmosfera generală creată de aspectul biroului (40%), mobilierul ergonomic (22%), modul în care este integrată tehnologia necesară conferinţelor video (peste 16%), zonele de lounge (12%) şi hot desking – posibilitatea de a lucra de la orice birou din spaţiul de lucru (11%).
Privind din punctul de vedere al angajatorilor, rezultatele studiului Office Occupier Survey realizat anual de CBRE în regiunea EMEA, dezvăluie intenţiile companiilor privind locul de desfăşurare a activităţii. Conform acestor rezultate doar 6% dintre companii impun munca exclusiv de la birou, în timp ce 70% permit întoarcerea voluntară. În acelaşi timp, 72% dintre angajatori spun că se îndreaptă către sistemul de lucru hibrid.
Astfel, în ceea ce priveşte sistemul de lucru hibrid, cei mai mulţi angajatori (43%) le solicită angajaţilor să lucreze de la birou un anumit număr de zile pe săptămână, stabilit de comun acord între companie/echipă şi angajaţi. Totodată, 33% le cer angajaţilor să lucreze de la birou un anumit număr de zile stabilit doar de companie sau echipă. Datele arată că 17% nu le cer şi nu au în plan să impună cât de des să lucreze de la sediul companiei. În acelaşi timp, 7% dintre angajatori permit angajaţilor să decidă câte zile pe săptămână să lucreze de la birou.
Design-ul birourilor, în atenţia angajatorilor
Aproape 90% dintre companiile chestionate au indicat că vor face modificări în strategia lor de real-estate ca urmare a pandemiei. Legat de acest lucru, sondajul a demonstrat, de asemenea, importanţa tot mai mare a strategiei de design a spaţiilor de lucru, în comparaţie cu aceeaşi perioadă de acum un an. Companiile caută din ce în ce mai mult să crească zonele colaborative - de la 36% anul trecut la 63% şi revizuiesc standardele de proiectare (de la 22% anul trecut la 50%). Îmbunătăţirea sau creşterea facilităţilor la locul de muncă (de la 9% anul trecut la 36%) şi modificarea compartimentării pentru a oferi mai mult spaţiu deschis au crescut, de asemenea, în popularitate. Sondajul a scos în evidenţă şi o dorinţa de a pune un accent sporit pe sănătate şi wellness, 41% dintre companii menţionând acest lucru ca fiind important.
De asemenea, un număr tot mai mare de companii se aşteaptă ca portofoliile lor de birouri să se extindă. În urmă cu un an, o treime dintre companii se aşteptau să se extindă fizic în următorii trei ani. Procentul a crescut acum la peste 40 % în ansamblu, cifra ajungând la 60 % în sectorul tehnologic.
Nu în ultimul rând, companiile îşi doresc să colaboreze cu lideri din business pentru o comunicare targetată şi strategii, cu parteneri din IT pentru experienţe hibride prin video conferinţe mai bune, să adopte reguli privind vaccinarea, testarea şi purtarea măştilor sau să organizeze evenimente sau alte activităţi pentru a încuraja revenirea la birou.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.